Článek
Moderní elektromobilitu u BMW symbolizuje především model i3. Nadčasový hatchback zřejmě zůstane na trhu celkově dlouhých 11 let, na čase je ale udělat v rámci rodiny „i“ další krok.
Konkurence totiž pokročila a vsadila v rámci vstupu do vážně míněné elektromobility především na nejpopulárnější segment současného automobilového průmyslu - SUV střední třídy.
Policie převzala hybridní limuzíny BMW řady 7 k silničnímu dohledu
Mercedes má EQC, Jaguar zase I-Pace, Audi nabízí e-tron dokonce už ve dvou variantách. Na tahu je tedy BMW, které svůj záměr naznačilo už konceptem iX3 v dubnu roku 2018. Produkční vůz dostane stejné jméno, ovšem premiéru zažije až na začátku příštího roku.
Bavoři se zatím dělí o první informace. Vůz použije pohon eDrive čtvrté generace, stejně jako plánované modely i4 a iNEXT.
Zajímavostí je, že minimálně první verze bude mít primárně pohon zadních kol, který je pro značku s bavorskou vlajkou ve znaku tradiční. Pravděpodobně se později dočkáme i pohonu všech kol, ale to je zatím předčasné.
BMW rovněž oznámilo, že jejich vůz by měl dosáhnout dojezdu na jedno nabití baterie více než 440 kilometrů podle přísnější evropské metodiky měření WLTP. A to díky soustavě baterií o kapacitě 74 kWh.
Slibuje spotřebu kolem 20 kWh na 100 km. Jediný elektrický motor u zadní nápravy nabídne 210 kilowattů výkonu a 400 Nm maximálního točivého momentu.
BMW láká na elektromobil i4. Gran Coupé má mít 537 koní
Vůz s neznámým, ale pravděpodobně už blízkým datem premiéry bude postaven na základech klasické X3. Středně velké SUV tak bude prvním vozem značky, který si budete moci vybrat s pohonem zážehovým, vznětovým, plug-in hybridním i čistě elektrickým.