Článek
Tato slova přišla jen chvíli poté co DaimlerChrysler a BMW podepsali smlouvu o spolupráci na vývoji hybridních pohonů [celá zpráva] a prvně jmenovaná dokonce ohlásila, že všechny její modely budou jednou mít i hybridní variantu [celá zpráva].
BMW poukazuje na to, že výroba hybridního motoru je mnohem energeticky náročnější, než je tomu u klasických turbodieselů. Zátěž z produkce spalin se tedy přesouvá na výrobu, a to prý nikdo už raději nevidí.
Navíc se prý moderní turbodiesely dokáží už popasovat s exhalacemi tak dobře, že jejich emise jsou jen o málo horší, než je tomu u hybridů. Zde ovšem BMW neřeklo, že k tomu je zapotřebí opět dalších přídavných systémů, jako je vstřikování močoviny. A ty se také musí někde vyrábět.
BMW poukazuje na to, že ve městě je sice hybridní pohon nespornou výhodou, ale mimo město nepřináší nic, spíš jen další zátěž.
BMW zatím tápe
Jak tedy bude BMW pokračovat je nyní nejasné. Hybridy jsou pro BMW zatím jedinou možností, jak rozšířit ekologická vozidla mezi lidi, protože nasazení vodíkových paliv je zatím pro malou síť čerpacích stanic nereálné. Pokud jde o ekologické turbodiesely, tak ani ty nesplní poslední požadavky EU na snížení emisí a bude tedy zapotřebí najit jinou alternativu.
Že přijdou hybridy je zřejmé. V konstrukci je již připraven pětkový bavorák a model X5, ale zda se rozšíří i do ostatních řad, to ještě uvidíme.