Článek
Po první upoutávce představuje BMW svou novinku mezi ostrými hatchbacky v plné parádě. BMW 128ti poznáte podle sportovních nárazníků, speciálních 18palcových kol a červených prvků zvenčí i uvnitř.
Nové BMW řady 4 se představuje jako kabriolet, vrací se k plátěné střeše
Pod kapotou pracuje dvoulitr naladěný na 195 kW (265 k) a 400 Nm maximálního točivého momentu. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 6,1 sekundy, maximální rychlost činí 250 km/h. Poháněna jsou přední kola, ovšem skrze osmistupňovou samočinnou převodovku a mechanický samosvorný diferenciál Torsen.
Nezůstane to ale jen u výkonu, 128ti má o 10mm snížený sportovní podvozek s posílenou brzdovou soustavou. Tužší uložení a stabilizátory dědí po výkonnější variantě s pohonem všech kol. Ten však nemá, proto ušetří 80 kilogramů.
Test BMW M135i: Praktičtější, efektivnější. Ale o výjimečnost přišel
BMW už s první „jedničkovou” řadou s koncepcí pohonu s motorem napříč zaujala pozici v rámci „super hatchbacků”. Model M135i s pohonem všech kol a výkonem 225 kilowattů, 306 koní, konkuruje dalším hatchbackům, které výkony kompaktů šponují do dříve neslýchaných výšin. Ovšem s verzí 128ti Bavoři klesají i o stupínek níž.