Hlavní obsah

BMW s novým 128ti vstupuje do neprobádaných vod

Novinky, Milan Lažanský

Ostrý hatchback s pohonem předních kol jsme ještě od mnichovské automobilky nikdy neviděli. Do revíru Volkswagenu Golf GTI nebo Fordu Focus ST se pouští „jedničkový” hatchback ve variantě 128ti. Uvedení na trh je naplánované na listopad 2020.

Foto: BMW

BMW 128ti

Článek

Po první upoutávce představuje BMW svou novinku mezi ostrými hatchbacky v plné parádě. BMW 128ti poznáte podle sportovních nárazníků, speciálních 18palcových kol a červených prvků zvenčí i uvnitř.

Nové BMW řady 4 se představuje jako kabriolet, vrací se k plátěné střeše

AutoMoto

Pod kapotou pracuje dvoulitr naladěný na 195 kW (265 k) a 400 Nm maximálního točivého momentu. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 6,1 sekundy, maximální rychlost činí 250 km/h. Poháněna jsou přední kola, ovšem skrze osmistupňovou samočinnou převodovku a mechanický samosvorný diferenciál Torsen.

Nezůstane to ale jen u výkonu, 128ti má o 10mm snížený sportovní podvozek s posílenou brzdovou soustavou. Tužší uložení a stabilizátory dědí po výkonnější variantě s pohonem všech kol. Ten však nemá, proto ušetří 80 kilogramů.

Test BMW M135i: Praktičtější, efektivnější. Ale o výjimečnost přišel

AutoMoto

BMW už s první „jedničkovou” řadou s koncepcí pohonu s motorem napříč zaujala pozici v rámci „super hatchbacků”. Model M135i s pohonem všech kol a výkonem 225 kilowattů, 306 koní, konkuruje dalším hatchbackům, které výkony kompaktů šponují do dříve neslýchaných výšin. Ovšem s verzí 128ti Bavoři klesají i o stupínek níž.

Související témata:

Výběr článků

Načítám