Článek
Budoucnost BMW řady 8, které se vrátilo do nabídky značky v roce 2018 po téměř dvacetileté absenci, není příliš růžová - tedy, pokud nejste fanoušky čtyřdveřových elektromobilů. Informuje o tom web BMWBlog, který se specializuje na zprávy zevnitř této mnichovské automobilky.
Do příští generace „osmy“ totiž má přežít pouze GranCoupé, tedy elegantní čtyřdveřový sedan; kupé a kabrio nástupce dostat nemají. „Čtyřdvířko“ je údajně nejprodávanější typ.
Test BMW M850i GranCoupé: Bůh dlouhých cest
Podle webu také navzdory tomu, že „osma“ zůstane u současné platformy CLAR, nedostane už konvenční pohonná ústrojí - má být jen elektromobilem. To by byl od BMW velmi odvážný krok, zejména když automobilka opakovaně říká, že konec aut se spalovacími motory by se neměl uspěchat.
Nová generace řady 8 také podle webu Motor1 má navzdory číselnému označení stát mezi elektrickou řadou 7, označenou i7, a jejím menším sourozencem i5, který je chystán na příští rok. „Osma“ patrně nepřijde dřív než v roce 2026 s tím, že obě současné dvoudveřové karosářské varianty údajně mají z produkce zmizet o rok dřív.