Článek
Začněme rozměry, které mezigeneračně narostly o 97 mm na délku, 32 mm do šířky a 17 mm na výšku. Délka nového BMW řady 5 Touring je tak 5060 mm, šířka 1900 mm a výška 1515 mm. Rozvor se mezigeneračně prodloužil o 20 mm na výsledných 2995 mm.
Přední část vozu zůstává identická včetně charakteristické masky, která může být doplněna osvětlením BMW Iconic Glow. Evropským standardem jsou adaptivní LED světlomety. Touring ale zaujme dlouhou linií střechy, která se mírně svažuje. Zadní okna byla dynamicky protažená, aby nové BMW řady 5 Touring vytvářelo sportovnější dojem.
V kabině se prakticky nic nezměnilo, tedy s výjimkou zavazadlového prostoru. Ten u všech verzí nabídne shodný objem 670 litrů, sklopením zadních opěradel dělených v poměru 40:20:40 je však možné zvětšit zavazadelník až na 1700 litrů. Mezigeneračně potěší změna hlavně u plug-in hybridů, které mají nově rovnou podlahu.
Nové BMW řady 5 přijíždí s elektrickými verzemi a bez osmiválce
Pokud se vrátíme do přední části vozu, uvidíme 12,3palcový digitální přístrojový štít a 14,9“ obrazovku infotainmentu s moderním operačním systémem. V rámci standardní výbavy je BMW řady 5 Touring vybaveno sportovními sedadly s vyhříváním a nechybí ani standardně plně veganský interiér.
Podobně jako sedan rovněž kombík bude dostupný s pestrou paletou pohonných jednotek. Při uvedení na trh ale budou dostupné dvě čistě elektrické verze i5 a dva modely se čtyřválcovým vznětovým motorem, doplněným o 48 mild-hybrid. V létě budou následovat dva plug-in hybridní pohony a vznětový řadový šestiválec. Výkon bude v závislosti na modelové variantě přenášen na zadní kola nebo na systém pohonu všech kol xDrive.
Čistě elektrická verze i5 eDrive40 Touring nabídne elektromotor o výkonu 250 kW (340 k) s nejvyšším točivým momentem 430 Nm, pohánějící pouze zadní kola. Model nabídne zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy a slibuje dojezd až 560 km.
Výkonnější verze i5 M60 xDrive je osazena dvojicí elektromotorů, které pohání obě nápravy. Kombinovaný výkon se tak vyšplhal na 442 kW (601 k) a 820 Nm točivého momentu. Tato verze slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, maximální rychlost až 230 km/h a dojezd až 506 km.
Oba čistě elektrické modely zvládnou na rychlonabíječce dobíjet při výkonu až 205 kW, díky čemuž lze už za 10 minut získat dojezd 149, respektive 142 kilometrů (eDrive 40/ M60 xDrive). Pomalé nabíjení je standardně možné při výkonu 11 kW, volitelně ale palubní nabíječka zvládne až 22 kW. Baterie má využitelnou kapacitu 81,2 kWh.
Základní vznětový čtyřválec 520d, dostupný rovněž s pohonem všech kol 520d xDrive, nabízí nejvyšší výkon 145 kW (197 k) a nejvyšší točivý moment 400 Nm. Motor je navíc doplněn řemenem poháněným startér-generátorem, který asistuje výkonem až 8 kW. Zrychlení z 0 na 100 km/h tak slibuje za 7,5 sekundy.
Výkonnější verze BMW 540d xDrive, dostupná od léta 2024, nabídne řadový šestiválec o výkonu 220 kW, kterému asistuje 48V mild-hybridní technika. Elektromotor o výkonu až 13 kW, připojený ke klikové hřídeli, přitom slibuje i schopnost jízdy čistě na elektřinu. BMW 540d xDrive Touring nabídne nejvyšší výkon 220 kW (299 k), 670 Nm točivého momentu a z nuly na 100 km/h zrychlí za 5,4 sekundy.
Plug-in hybridy 530e a 530e xDrive kombinují zážehový čtyřválec s elektromotorem integrovaným do převodovky Steptronic. Ten k nejvyššímu kombinovanému výkonu 220 kW (299 k) a 400 Nm točivého momentu přispívá výkonem 135 kW (184 k) a 250 Nm točivého momentu. Čistě elektrický dojezd by se měl pohybovat okolo 84 až 96 km, respektive 79 až 89 km u verze s pohonem všech kol.