Hlavní obsah

BMW řady 3 prošlo modernizací, ostrá verze M3 nabídne vyšší výkon

Modernizace BMW řady 3 pro nový modelový rok přináší drobná vylepšení exteriéru, delší dojezd plug-in hybridních motorizací, upravený podvozek a vylepšení technologické výbavy. Sportovní modely M3 Competition xDrive pak nabídnou ještě vyšší výkon.

Foto: BMW

Modernizované BMW M3 a M3 Touring

Článek

BMW řady 3, jeden z pilířů nabídky mnichovské automobilky, prošlo drobnou modernizací, které si na prví pohled téměř nevšimnete. Úpravy exteriéru standardního sedanu a kombi s označením Touring se totiž smrskly na rozšíření nabídky barev a litých kol.

V kabině už jsou ale změny patrnější. Nový je volant i systém ambientního osvětlení, které má také funkci upozornění (například na příchozí hovor či otevřené dveře). Designéři si také vyhráli s nabídkou dekorů, čalounění i ovládacích prvků, zásadní novinkou je ale infotainment s novým operačním systémem BMW OS 8,5.

Systém má novou domovskou obrazovku, slibuje intuitivnější ovládání a také lepší strukturu menu. Ovládání ventilace bylo zjednodušeno, zatímco navigace a funkce rozšířené reality prošly vylepšením. K dispozici je navíc lišta s nastavitelnými zkratkami.

BMW představuje ostřejší kupé M4 ve verzi CS

AutoMoto

Pod kapotou BMW řady 3 mohou být čtyři zážehové a čtyři vznětové pohonné jednotky. Výkon motorů se pohybuje od 110 kW (150 k) až po 210 kW (286 k). Vrcholem jsou dva řadové šestiválce, zážehový o výkonu 275 kW (374 k) a vznětový o výkonu 250 kW (340 k). Zážehový šestiválec a všechny vznětové motory jsou vybaveny 48V mild-hybridním systémem.

Součástí nabídky jsou také plug-in hybridní motorizace BMW 330e Sedan a BMW 330e Touring, dostupné s pohonem zadních nebo všech kol xDrive. Vozy jsou vybaveny čtyřválcovým spalovacím motorem a elektromotorem integrovaným do osmistupňové převodovky.

V rámci modernizace dostaly plug-in hybridní modely nové vysokonapěťové baterie BMW eDrive páté generace s využitelnou kapacitou 19,5 kWh. Plug-in hybridní sedan tak nabídne dojezd 85 až 101 km, respektive 81 až 96 km ve verzi xDrive. Model kombi nabídne 87 až 98 km, respektive 84 až 91 km ve verzi xDrive.

Foto: BMW

Modernizované BMW řady 3

Nové baterie také umožňují nabíjení střídavým proudem o výkonu až 11 kW, díky čemuž lze baterii plně nabít za 2 hodiny a 15 minut.

Dalším vývojem prošel také podvozek modelu BMW řady 3, který dostal řadu drobných vylepšení, jako je tužší uchycení spojující zadní tlumiče s karoserií. Podvozek by tak měl nabídnout znatelně vyšší komfort ve všech situacích, nepřišel ale o dynamické jízdní vlastnosti.

Alternativou ke standardnímu podvozku zůstává M sportovní podvozek. Vozy s M sportovním paketem pak mohou dostat i adaptivní M podvozek s elektronicky řízenými tlumiči a variabilním sportovním řízením.

Modernizované BMW řady 3 v obou karosářských verzích bude na trhy uváděno během července tohoto roku.

BMW M3 s vyšším výkonem

Kromě klasického sedanu a kombíku ale automobilka modernizovala i jejich ostré verze, tedy BMW M3 a BMW M3 Touring. Změny ostrých modelů jsou přitom výraznější, automobilka totiž upravila například přední světlomety, které mají odlišný světelný podpis. Novinkou jsou také nová kola nebo nová plaketa M3 na zádi.

Pro dosažení individuálního vzhledu si zákazníci mohou objednat exteriérové pakety M Cabron či M Race Track, přičemž druhý jmenovaný obsahuje i karbonové sedačky či karbon-keramické brzdy, čímž snižuje hmotnost vozu o 25 kilogramů. K dispozici jsou ale i díly z nabídky BMW M Performance.

Kabina nabídne 12,3palcový digitální přístrojový štít a navazující 14,9“ displej infotainmentu s operačním systémem 8,5, do kterého je nově integrováno i ovládání ventilace. Samotný panel ventilace tak z kabiny zmizel. Kromě toho nabídne kabina tříramenný volant, volitelné doplňky z karbonu či hliníku a dostupná je i palubní deska čalouněná látkou Sensatec.

Pod kapotou zůstává 3,0litrový řadový šestiválec M TwinPowe Turbo, který v modelu M3 Competition standardně nabízí nejvyšší výkon 375 kW (510 k). U modelů M3Competition Sedan a Touring s pohonem všech kol xDrive byl ale výkon zvýšen na 390 kW (530 k).

Sedan M3 Competition xDrive tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, zatímco praktičtější touring potřebuje o 0,1 sekundy delší čas. Maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h, s paketem M Driver’s ji však lze zvýšit až na 290 km/h.

Všechny modelové varianty nového BMW M3 Sedan a nového BMW M3 Touring se budou vyrábět v mnichovském závodě BMW Group. Postupné uvádění na světové trhy odstartuje v červenci 2024.

BMW ukázalo koncept Skytop, elegantní osmiválcový kabriolet

AutoMoto

BMW chystá změnu v tradičním značení svých spalovacích modelů

AutoMoto

Výběr článků

Načítám