Článek
BMW zjevně nepotřebuje žádné facelifty k tomu, aby motorizacemi trojkové řady pravidelně míchalo a rozšiřovalo je. Po letošním příchodu základní motorizace 318i a mildhybridního ústrojí pro vznětovou verzi 320d se rozšiřuje model 330e.
Pod tímto označením nově nenajdete pouze sedan s pohonem zadních kol, ale i kombi. Navíc u obou karosářských verzí lze kombinovat i pohon všech kol xDrive.
Změny u trojkového BMW. Zahazuje tříválec, dvoulitrový diesel byl elektrifikován
Technicky jde vždy o čtyřválcový 2litrový zážehový motor přeplňovaný dvoukomorovým turbodmychadlem, o výkonu 135 kilowattů (184 koní) a do 8stupňové samočinné převodovky integrovaný elektromotor. Ten generuje maximální výkon 83 kW/113 k.
Systémový výkon obou pohonných jednotek 185 kW/252 k lze razantním sešlápnutím plynového pedálu na 10 sekund v režimu Sport zvýšit o dalších 30 kW/40 k, což zvyšuje výkon soustavy až na 215 kW/292 k. Maximální točivý moment 330e dosahuje hodnoty 420 Nm. Čistě na elektřinu urazí dle protokolu WLTP až 65 kilometrů. Stovka je v případě kombi s pohonem všech kol otázkou 6,2 sekund.
Za pár let se ceny vodíkových aut přiblíží těm benzinovým, tvrdí BMW s Toyotou
Kompletně vybitá baterie se nabije na 80 % kapacity během 4,2 hodiny. Odhadovaná doba potřebná pro dosažení 100 % dostupné kapacity 12 kWh je 5,7 hodiny. Pomocí wallboxu s vyšším výkonem lze podle BMW nabíjecí časy zkrátit na 2,4, resp. 3,4 hodiny.
Ceny nových modelů zatím BMW nezveřejňuje, sedan 330e je ale k mání v základu od 1 250 600 korun.