Hlavní obsah

BMW řady 1 má být i elektromobilem

BMW odstartovalo práce na elektrických modelech i1 a i2, uvádějí zdroje blízké automobilce. Zpočátku se mají prodávat po boku dnešních modernizovaných řad 1 a 2.

Foto: BMW

Nové BMW řady 1

Článek

Automobilka BMW už ve výzkumném centru FIZ v Mnichově zahájila vývoj dvou nových modelů, které mají dostat označení i1 a i2. Přinejmenším zprvu budou prodávány spolu s modernizovanými verzemi dnešních řad 1 a 2 se spalovacími motory, až dorazí koncem tohoto desetiletí, uvádí britský web Autocar.

Cílem je nabídnout cenově dostupnější elektrické vozy BMW. Ty dnes začínají modelem iX1, jehož cena startuje na 1,1 milionu korun. Nové i1 bude k dispozici jako hatchback nebo sedan, zatímco i2 bude kompaktní crossover s možností karoserie SUV-kupé.

Produktový ředitel BMW Bernd Körber uvedl, že značka chce růst na všech trzích a „propojit se s mladší generací“, a k tomu jsou vstupní modely, jako řady 1 a 2, nezbytné. Körber také potvrdil, že koncem desetiletí – v roce 2027 – se plánuje uvedení elektrického i1. Sportovnější i2 má přijít o rok později. Oba modely budou postaveny na nové elektrické platformě Neue Klasse.

BMW řady 2 kupé prošlo drobnou modernizací, M2 nabídne vyšší výkon

AutoMoto

Ta bude zahrnovat architekturu s možností pohonu předních a všech kol, označenou NBx, nebo zadních a všech kol s pojmenováním NAx. Klíčovým rozdílem oproti současným platformám je napětí elektrosoustavy 800 V. Modely i1 a i2 budou prvními na platformě NBx. Budou vybaveny cylindrickými bateriovými články s průměrem 46 mm a dvěma délkami – 95 nebo 120 mm.

Na platformu NBx mají migrovat i současné iX1 a Mini Countryman. Model i2 je podle Körbera duchovní nástupce kontroverzního, ale dobře známého hatchbacku i3. Automobilka také uvedla, že se elektrické a spalovací verze budoucích aut nebudou příliš lišit po stránce designu.

Automobilka zůstane u běžných názvů

BMW plánuje v roce 2025 představit šest nových modelů na platformě Neue Klasse. Körber potvrdil, že modely nebudou měnit svou logiku pojmenování a zůstanou u běžných názvů jako řada 3 nebo X3. 

Nová platforma zahrnuje nejen novou elektrickou architekturu, ale také další generaci softwaru a konektivních funkcí, které budou zavedeny ve všech budoucích modelech BMW.

Spalovací motory zůstanou v nabídce ještě dlouho, zní z BMW

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám