Článek
Na konferenci ke stému výročí značky BMW se objevil i 4,9 metrů dlouhý koncept vozu. Karoserie je vyrobená z kombinace plastů a uhlíkového kompozitu a některé panely jsou vyrobené z něčeho, co je vlastně odpadkem z výroby obou materiálů.
Karoserie je extrémně hladká. Zakrytá jsou i kola, a to přesto, že se natáčí. Může za to takzvaná živá geometrie (Alive Geometry), která nechává kola zakrytá i při natočení. Těžko to popsat slovy. Raději se podívejte na video. Celkem má mít auto součinitel odporu vzduchu 0,18.
Tutéž zajímavost najdeme i na přístrojové desce. Ta je vyrobena z více než 800 pohyblivých trojúhelníků, které vlastně komunikují s řidičem. Jde o jakousi znakovou řeč vozu a intuitivně dávají řidiči najevo, co se děje. Například auto dokáže automaticky vyhledávat nebezpečí na silnicích (na videu je například cyklista za kamiónem), kterého systém spatří, promítne informaci o jeho pohybu na head-up displej (zde už celé přední okno) a také dá najevo, že tu je možné nebezpečí střetu.
S řidičem i bez něj
Ale pojďme se podívat dovnitř. Vyklopením ohromných dveří je přístupný interiér, který je neskutečně pohodlný a prostorný. Sloupek řízení je totiž zatažený do přístrojové desky a i středový tunel je odtažený, aby bylo v autě víc místa. Poklepáním na logo se volant (i když o volantu se dá mluvit spíš eufemisticky) vysune z přístrojovky a sedadlo, které je hodně odsunuté vzad se přisune k přístrojovce.
Jenže vůz má dva módy: boost a ease. První je o řízení řidičem, druhý je autonomní. V tom případě je volant zasunutý a head-up displej nepromítá jízdní informace, ale třeba jakékoli programy zábavního charakteru.
O pohonné jednotce se BMW vůbec nezmiňuje.