Článek
Aktuální portfolio „business” modelů od BMW přichází s vcelku jemným faceliftem. Po vizuální stránce jde v obou případech o agresivnější příď ve stylu zmodernizované limuzíny řady 7. Tolik zmiňované obří ledvinky se tu však nekonají.
Přední světlomety mohou mít laserovou technologii. Zadní svítilny pak mají novou grafiku. Sedan díky novým nárazníkům narostl o 27 milimetrů, kombi o 21 mm. Díky tomu se v tomto parametru potkaly na 4963 milimetrech.
Do interiéru se ve všech případech nastěhoval inovovaný infotainment sedmé generace s displejem o úhlopříčce 12,3 palce. Jiné jsou detaily včetně tlačítek na středové konzoli, panelu ovládání ventilace a v katalogu rovněž najdete nové materiály.
Technicky využili v Mnichově facelift pro širší zástavbu elektrifikace, která probíhala již během prodejního cyklu „pětky” před faceliftem. K přepracovanému plug-in hybridnímu 530e se připojí i vrcholný plug-in hybrid označený 545e. Kombinace šestiválce, pohonu všech kol a elektromotoru přináší systémový výkon 290 kilowattů, tedy 394 koní a normovaný dojezd na elektřinu 54 až 57 km.
Všechny vznětové verze se čtyřmi a šesti válci dostanou dvoustupňové dvojité přeplňování. Nad zážehovými čtyřválci a šestiválci nadále ční osmiválcová varianta od M Performance, M550i s výkonem 390 kW, 530 k. Vrcholná M5 se faceliftu teprve dočká.
Crossoveru 6 GT se plug-in hybridní varianty alespoň zatím netýkají, ovšem mild-hybridní technologii se 48V soustavou dostane pro všechny své čtyř a šestiválce.
U Sokolova začala stavba testovacího polygonu BMW
Zdokonalena byla ve všech případech semi-autonomní jízda, systém nyní používá navigační data. Parkovací asistent dostal funkci couvacího asistentu z X5, který dokáže po zastavení vycouvat trasu do vzdálenosti 50 metrů ve stejné trajektorii, v níž vůz přijel.
Ceny se drží ve stávajících vodách. Inovovaný sedan 520i přijde na základních 1 313 000 korun, řada 630i GT vychází na základních 1 684 800 korun.