Článek
BMW X1 xDrive25e, jak se novinka celým jménem nazývá, se představilo ve své evropské verzi s celkovými 220 koňmi a 385 newtonmetry. Jak napovídá označení, je to čtyřkolka, ovšem ne klasická.
Pod přední kapotou má benzínový motor, přeplňovaný tříválec o objemu 1,5 litru. Dává 125 koní a 220 Nm a přes šestistupňovou automatickou převodovku pohání jen přední kola. Elektromotor je na zadní nápravě, dává 95 koní a 165 N.m a pohání zase jen zadní kola. V hybridním režimu tedy máte čtyřkolku, ale pokud jedete jen na elektřinu, máte auto se zadním pohonem.
Víc než slušný celkový výkon systému znamená, že na stovku vůz zrychlí za sedm sekund. Maximální rychlost ale nepřesáhne dvoustovku - celková je 192 km/h, při jízdě na elektřinu to je 135 km/h.
Elektřinu si X1 vozí v lithium-iontové baterii o kapacitě 9,7 kWh, což má stačit na 57 kilometrů jízdy. A to na popojíždění ve městě obvykle stačí. Celková spotřeba benzínu má být 1,8 litru benzínu na 100 km, ale samozřejmě prvních 100 km, na které vyrazíte s nabitou baterií.
Nabíjení má trvat pět hodin z běžné zásuvky, nebo 3,6 hodiny ze speciálního wallboxu, tedy silnější nabíječky.
Objem kufru se zmenšil o 55 litrů na 450 před sklopením zadních sedaček. X1 xDrive25e bude moci mít i tažné zařízení na až 750 kg těžký přívěs. Ceník zatím na světě není, stejně jako datum, kdy bude novinka uvedena do prodeje.