Hlavní obsah

BMW představuje novou řadu 7, uvnitř připomíná kino

Bavorské motorové závody mají novou vlajkovou limuzínu. Sedmičková řada přijíždí poprvé i jako elektromobil.

BMW představuje novou řadu 7, uvnitř připomíná kinoVideo: BMW/Novinky.cz

Článek

Nová generace BMW řady 7 je tu na nové platformě, v novém designovém jazyku a s velmi netradičním pojetím interiéru.

Zvenčí novinka zaujme na první pohled hlavně díky obří masce, typické ledvinky se zvětšily už v rámci faceliftu předchůdce, nyní jsou už opravdu dominantní. Podobně jako modernizované SUV X7 má i limuzína čtyři segmenty světlometů.

Celkově je vůz ztvárněn hranatěji, záď má vyšší stavbu a pro změnu jednoduše tvarované svítilny. Celosvětově je novinka k mání rovnou v prodloužené verzi a není jasné, jestli vůbec dorazí i derivát s kratší rozvorem.

Foto: BMW

BMW i7 xDrive60

Mezigeneračně rozvor narostl o 5 mm na 3215 mm. Na délku vůz měří 5391 mm (+130 mm), na šířku 1950 mm (+48 mm) a na výšku 1544 mm (+ 51 mm).

31,5 palců, rozlišení 8K

Uvnitř řada 7 přejímá nejnovější generaci infotainmentu se softwarem iDrive 8. Před řidičem a uprostřed je zakřivený displej jako v SUV iX.

Jde o jeden souvislý kus skla, na kterém jsou umístěny dvě velké obrazovky: 12,3palcový digitální přístrojový štít a 14,9palcový centrální dotykový displej.

Celou palubní deskou se line „křišťálový” pás, který reaguje osvětlením na různé podněty, obsahuje i dotykové kapacitní ovládáním funkcí jako jsou třeba ventilace.

Foto: BMW

BMW M760e xDrive

Za předními sedadly se vyklápí volitelný 31,3palcový 8K displej, který cestujícím na zadních sedadlech umožňuje přístup k vestavěné službě Amazon Fire TV a dalším online funkcím.

Každý cestující na zadním sedadle může ovládat obrazovku buď dotykem, nebo prostřednictvím dvou 5,5palcových tabletů umístěných ve výplních dveří.

Foto: BMW

BMW i7 xDrive60

Audiosystém Bowers & Wilkins Diamond Surround nahradí standardních 18 reproduktorů do auta dokonce 36 reproduktory.

Čtyři z těchto reproduktorů jsou integrovány do stropního obložení a všech 36 nabízí plnou 4D audio funkci, která využívá magneticky řízené vibrace pro lepší basy. Tyto prvky zkrátka slibují opravdový kino zážitek.

Nejprve jen jako elektromobil

V Evropě se novinka objeví nejprve jen jako elektromobil označený i7 xDrive 60. Je poháněn dvěma elektromotory, které dohromady dosahují výkonu 400 kW, 544 k. Dojezd na jedno nabití v přísnějším cyklu WLTP činí 590 až 625 km.

Na jaře příštího roku se na evropský trh dostane i dieselová verze 740d s třílitrovým řadovým šestiválcem o výkonu 220 kW, 300 k.

Zatím neupřesněné plug-in hybridní varianty se objeví na začátku roku 2023. Nabídnou dojezd v cyklu WLTP více než 80 kilometrů.

Foto: BMW

BMW i7 xDrive60

Další varianty čistě elektrické i7 budou představeny později. Mezi ně bude patřit budoucí nejsilnější model BMW i7 M70 xDrive s výkonem 485 kW, 660 k.

Na zážehové mildhybridy se u nás zřejmě nedostane. Vrcholný dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 litru pod označením 760i xDrive zůstane vyhrazen pro USA, Čínu a jiné trhy mimo Evropu.

První jízda s BMW iX: Futuristické SUV, které dokáže překvapit

Testy

Podvozek má těžit z tužší karoserie ve srovnání s předchůdcem. Nechybí inovované vzduchové odpružení nebo aktivní stabilizátory spolupracující s 48V soustavou.

Novinka na trh dorazí v letošním listopadu za dosud neupřesněnou cenu. Po 45 letech od chvíle, kdy na silnice poprvé vyjelo vůbec první BMW řady 7, se i sedmá generace tohoto modelu bude vyrábět v německém Dingolfingu.

Související témata:

Výběr článků

Načítám