Článek
Nová generace BMW řady 7 je tu na nové platformě, v novém designovém jazyku a s velmi netradičním pojetím interiéru.
Zvenčí novinka zaujme na první pohled hlavně díky obří masce, typické ledvinky se zvětšily už v rámci faceliftu předchůdce, nyní jsou už opravdu dominantní. Podobně jako modernizované SUV X7 má i limuzína čtyři segmenty světlometů.
Celkově je vůz ztvárněn hranatěji, záď má vyšší stavbu a pro změnu jednoduše tvarované svítilny. Celosvětově je novinka k mání rovnou v prodloužené verzi a není jasné, jestli vůbec dorazí i derivát s kratší rozvorem.
Mezigeneračně rozvor narostl o 5 mm na 3215 mm. Na délku vůz měří 5391 mm (+130 mm), na šířku 1950 mm (+48 mm) a na výšku 1544 mm (+ 51 mm).
31,5 palců, rozlišení 8K
Uvnitř řada 7 přejímá nejnovější generaci infotainmentu se softwarem iDrive 8. Před řidičem a uprostřed je zakřivený displej jako v SUV iX.
Jde o jeden souvislý kus skla, na kterém jsou umístěny dvě velké obrazovky: 12,3palcový digitální přístrojový štít a 14,9palcový centrální dotykový displej.
Celou palubní deskou se line „křišťálový” pás, který reaguje osvětlením na různé podněty, obsahuje i dotykové kapacitní ovládáním funkcí jako jsou třeba ventilace.
Za předními sedadly se vyklápí volitelný 31,3palcový 8K displej, který cestujícím na zadních sedadlech umožňuje přístup k vestavěné službě Amazon Fire TV a dalším online funkcím.
Každý cestující na zadním sedadle může ovládat obrazovku buď dotykem, nebo prostřednictvím dvou 5,5palcových tabletů umístěných ve výplních dveří.
Audiosystém Bowers & Wilkins Diamond Surround nahradí standardních 18 reproduktorů do auta dokonce 36 reproduktory.
Čtyři z těchto reproduktorů jsou integrovány do stropního obložení a všech 36 nabízí plnou 4D audio funkci, která využívá magneticky řízené vibrace pro lepší basy. Tyto prvky zkrátka slibují opravdový kino zážitek.
Nejprve jen jako elektromobil
V Evropě se novinka objeví nejprve jen jako elektromobil označený i7 xDrive 60. Je poháněn dvěma elektromotory, které dohromady dosahují výkonu 400 kW, 544 k. Dojezd na jedno nabití v přísnějším cyklu WLTP činí 590 až 625 km.
Na jaře příštího roku se na evropský trh dostane i dieselová verze 740d s třílitrovým řadovým šestiválcem o výkonu 220 kW, 300 k.
Zatím neupřesněné plug-in hybridní varianty se objeví na začátku roku 2023. Nabídnou dojezd v cyklu WLTP více než 80 kilometrů.
Další varianty čistě elektrické i7 budou představeny později. Mezi ně bude patřit budoucí nejsilnější model BMW i7 M70 xDrive s výkonem 485 kW, 660 k.
Na zážehové mildhybridy se u nás zřejmě nedostane. Vrcholný dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 litru pod označením 760i xDrive zůstane vyhrazen pro USA, Čínu a jiné trhy mimo Evropu.
První jízda s BMW iX: Futuristické SUV, které dokáže překvapit
Podvozek má těžit z tužší karoserie ve srovnání s předchůdcem. Nechybí inovované vzduchové odpružení nebo aktivní stabilizátory spolupracující s 48V soustavou.
Novinka na trh dorazí v letošním listopadu za dosud neupřesněnou cenu. Po 45 letech od chvíle, kdy na silnice poprvé vyjelo vůbec první BMW řady 7, se i sedmá generace tohoto modelu bude vyrábět v německém Dingolfingu.