Hlavní obsah

BMW představuje novou generaci M3 a M4, i sedan má kontroverzní příď

Novinky, Milan Lažanský

Oddělení BMW Motorsport zveřejnilo své nové modly střední třídy, vycházející z řady 3 a 4. Jde o sedan M3 a kupé M4. V nabídce budou dvě výkonové specifikace, manuální převodovka, ale i pohon všech kol.

Nové BMW M3 a M4Video: BMW

Článek

U novinek od divize M se dosud mluvilo především v souvislosti s netradičním provedením přídě. Velké vertikálně členěné „bobří zuby” se z klasické řady 4 přesunuly nejen na M4, ale i na sedan M3, který ve své klasické variantě řady 3 používá o poznání střídmější variantu masky chladiče.

Karoserie je jinak už tradičně podstatně rozšířena, přední náprava o 38 milimetrů. Což podporuje nejen jízdní vlastnosti, ale i design.

BMW chystá konkurenta pro Golf GTI, na cestě je model 128ti

AutoMoto

Oba modely jsou ve srovnání s předchozí generací o 122 milimetrů delší (nyní měří 4794 milimetrů), přičemž rozvor se prodloužil o 45 milimetrů (nyní 2857 milimetrů). Nové M3 Sedan je také s 1903 milimetry o 26 milimetrů širší a jeho výška dosahuje 1433 milimetrů. Je o 85 milimetrů delší než sedan řady 3, o 75 milimetrů širší a o 2 milimetry nižší.

Nové M4 Coupé přidává k šířce svého předchůdce 17 milimetrů (nyní 1887 milimetrů) a k výšce 5 milimetrů (1393 milimetrů). Je také o 24 milimetrů delší, o 40 milimetrů širší a o 10 milimetrů vyšší než aktuální „čtyřkové” kupé.

Krom výrazné masky na sebe další překvapivé řešení nenechá dlouho čekat, najdeme jej na zádi. Zatímco standardní verze má čtyři výfukové koncovky na krajích po dvou, v katalogu M Performance najdete i sportovní výfukový systém se čtyřmi koncovkami umístěnými uprostřed ve velmi netradičním uspořádání.

Foto: BMW

Nové BMW M3 s prvky M Performance

Uvnitř najdete standardní sportovní sedadla i volitelné skořepiny, „emkové” verze se tradičně liší materiály a detaily. Včetně rudých tlačítek na volantu, které od představení současné M5 automobilka používá jako zkratku k přednastaveným režimům.

Zadokolka s manuálem

Sedan i kupé budou k mání ve dvou výkonových stupních, vždy s točivým třílitrovým zážehovým motorem se šesti válci v řadě a turbodmychadly. Má kódové označení S58 a známe jej už z SUV X3 M. Výchozí varianta má výkon 353 kW (480 koní) a točivý moment 550 Nm. Verze Competition nabídne 375 kW (510 koní) a 650 Nm.

BMW iX3 přijíždí v roli mnichovského konkurenta pro Audi e-tron

AutoMoto

Základ bude vždy s pohonem zadních kol, volitelně s osmistupňovou samočinnou převodovkou i s manuální šestistupňovou skříní. Silnější varianta nabídne vždy automat a poprvé výlučně pohon všech kol s aktivním diferenciálem, který umí odpojit přední kola od pohonu. Zrychlení z nuly na stovku je otázkou 4,1 sekundy, respektive 3,8 sekundy. Maximální rychlost činí vždy 290 km/h.

Podvozek byl tradičně zcela předělán, k dispozici jsou adaptivní tlumiče. Karoserie na několika místech vyztužena. BMW se chlubí poměrem hmotnosti na nápravách v ideálním rozložení 50:50. Nový je systém kontroly trakce, který lze ovládat v deseti stupních.

Na trhu v březnu

Novinky budou k objednání od března příštího roku. Známe už i české ceny. Později se ke dvojici připojí také kabriolet a vůbec poprvé i kombi Touring.

  • BMW M3 Sedan 353 kW/480 k 2 233 400 Kč
  • BMW M3 Competition Sedan 375 kW/510 k 2 340 000 Kč
  • BMW M4 Coupé 353 kW/480 k 2 273 700 Kč
  • BMW M4 Competition Coupé 375 kW/510 k 2 380 300 Kč
Související témata:

Výběr článků

Načítám