Článek
Můžete tomu říkat třeba bobří zuby, každopádně na téma předních ledvinek, tedy typického tvaru masky chladiče, se BMW v případě nové řady vyřádilo dosyta. Ještě ani nepřestala fascinovat obří maska v případě faceliftované řady 7 a Bavorští servírují vertikálně ztvárněnou formu.
Ostatní části vozu navazují především na kupé řady 8. Ať už silueta střechy, nebo zadní svítilny. Ve srovnání s řadou 3 sedan má o 23 mm větší rozchod kol vzadu a o 21 mm snížené těžiště. Rozložení hmotnosti je ideální 50:50.
BMW X2 přijíždí v plug-in hybridní verzi. Na elektřinu je zadokolkou
Srovnání s předchůdcem prozradí rovněž atletičtější postoj nové generace. S délkou 4768 mm, šířkou 1852 mm a výškou 1383 mm je o 128 mm delší, 27 mm širší a jen 6 mm vyšší. Rozvor náprav činí 2851 mm, což znamená nárůst o 41 milimetrů.
V interiéru se tradičně „čtyřka” inspiruje v „trojce”. Kupé má sportovní sedadla a volant, ve standardu také 12,3palcový digitální přístrojový štít a 10,25palcovou obrazovku multimediálního systému uprostřed.
Test BMW X6 M50i: Působivý navzdory své nesmyslnosti
U všech vznětových a vrcholné zážehové varianty je součástí také mildhybridní technologie se startér-generátorem. Menu motorizací čítá čtyřválce i šestiválce M440i, 430d a poprvé také vznětový model od divize M Performance, M440d:
- BMW 420i Coupé 135 kW/184 k
- BMW 430i Coupé 190 kW/258 k
- BMW M440i xDrive Coupé 275 kW/374 k
- BMW 420d Coupé 140 kW/190 k
- BMW 420d xDrive Coupé 140 kW/190 k
- BMW 430d xDrive Coupé 210 kW/286 k
- BMW M440d xDrive Coupé 250 kW/340 k
BMW se podle tiskového prohlášení zaměřilo na výztuhy karoserie vpředu i vzadu a precizní naladění odpružení. Slibuje sportovní jízdní vlastnosti díky předělané konstrukci přední nápravy s dvojitými spodními rameny, svislou pružicí a tlumicí vzpěrou a pětiprvkové zadní nápravě. Na přední nápravě jsou také hydraulické dorazy.
Novinka bude na trh uvedena letos v říjnu, variant se šestiválcovými vznětovými motory se dočkáme příští rok v březnu. Ceny zatím neznáme.