Článek
V případě vlajkové elektrické lodi SUV iX jsou základem celého systému dvě na sebe navazující obrazovky, jedna místo panelu přístrojů, která má úhlopříčku 12,3 palce a druhá vprostřed kabiny s úhlopříčkou 14,9 palce.
Oba displeje tvoří jednotnou dynamickou plochu, kterou si může řidič poměrně hojně upravit podle sebe tak, aby mu vzhled co nejvíce vyhovoval. Fyzických tlačítek opět ubylo, například ovládání ventilace je integrováno do středové obrazovky, klíčové funkce ale lze krom doteku nadále volit i otočným ovladačem na středové konzoli.
BMW má pokračovat s výrazným a kontroverzním designem
Na řidiče čeká trojice základních zobrazení. Základem je komplexní nabídka Drive, která obsahuje různé informace o vozidle, přehrávaném médiu, počasí nebo mapě. Dále si řidič může zvolit režim Focus, který je ideální pro dynamickou jízdu a zobrazuje to nejzákladnější. Opakem je režim Gallery, který nabídne souhrn co možná nejvíce informací pomocí takzvaných widgetů, podobně jako to dělají chytré telefony.
Vylepšení se dočkal i hlasový asistent ve vozidle, který má pracovat více intuitivně než u minulé generace. Nově lze nastavit, na jaké jméno bude asistent reagovat a společně s ním je pro řidiče připravena i animace na obrazovce.
Chytřejší je i navigační systém, který pracuje na bázi umělé inteligence a umí předvídat. Podle návyků a tras řidiče je auto schopno rozpoznat, kam má řidič namířeno a automaticky zadávat trasu. Může tak pomoci třeba ve chvíli, kdy si navigaci na známou trasu sami nepustíte, ale systém vás upozorní, že je před vámi nehoda a pošle vás objížďkou.
Prototyp i4 jezdí bokem, BMW slibuje zábavný elektromobil
Pomocí infotainmentu bude možné u vozidel BMW měnit intenzitu posilovače řízení, designu obrazovky nebo barvy ambientního osvětlení. Algoritmus vybírá barevné schéma podle muziky, která právě hraje. V momentě, kdy se bude řidič blížit k autu, vůz podle chytrého telefonu nebo klíče pozná, že jde jeho majitel a sám ho přivítá.