Článek
Když se řekne BMW řady 2, člověku se mohou vybavit dvě auta, která si nemohou být méně podobná – MPV Active Tourer s předním pohonem, anebo zadokolka ve formě kupé či kabrio.
Fanoušci značky mají pochopitelně radši to druhé a obavy o jeho budoucnost nejsou neoprávněné, když řada 1 přešla na pohon předních kol.
Hektický roadtrip: Jedenáct alpských průsmyků za čtyři dny
Automobilka sice tvrdí, že přinejmenším kupé řady 2 zůstane, tak jak je, ale slova a činy nemusí být vždy to stejné. Auto, na které se díváme na fotkách, je nová řada 2 Gran Coupé – a stojí na platformě UKL2, stejně jako Active Tourer.
Nové Gran Coupé je pro ty, kteří chtějí prémiový kompaktní sedan s předním pohonem. Nevypadá to jako velká cílová skupina, ale Mercedes CLA, jehož zákazníky chce BMW přetáhnout, je docela úspěšný.
Modrý stroj na fotkách je vrcholová verze M235i xDrive, která nabídne 306 koní z přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce.
Podle české tiskové zprávy budou k mání také nejméně dvě další varianty – benzinová 218i s tříválcem o 140 koních a naftová 220d se čtyřválcem, který dává 190 koní. Nejsilnější varianta má zvládnout stovku za 4,9 sekundy.
Nová Škoda Octavia bude odhalena začátkem listopadu
Manuální šestistupňovou převodovku dostanou zájemci o verzi 218i v základu, ale můžou si připlatit za sedmistupňovou dvouspojku Steptronic, která je k mání standardně u dieselu. Verze M235i xDrive má dostat jinou převodovku – automat Steptronic Sport.
Čtyřkolka xDrive, kterou dostane přinejmenším vrcholová varianta, přibržďuje v zatáčce vnitřní kola, aby pomohla autu zatočit. Řidič má vnímat chování auta jako ryze neutrální, což ověříme, až se novinkou svezeme.
Vrcholová varianta s označením M má také vyztuženou karoserii, sportovní podvozek a ostřejší řízení.
Zvenčí je novinka dlouhá 4562 mm, takže to zas takový drobek nebude. Rozvor náprav 2670 mm má zajistit dost prostoru pro cestující, kufr nabídne 430 litrů objemu.
Po stránce výbavy stojí za zmínku varování před hrozící nehodou s funkcí autonomního brzdění i před nepozornými chodci či nevychovanými cyklisty a hlídač jízdních pruhů – to jsou prvky základní výbavy.
Za příplatek je možno kromě dalších hlídačů provozu kolem mít také adaptivní tempomat nebo samočinné parkování.
Pomohl by větší odstup i lepší světla, myslí si expert o nedělní nehodě na D1
Zajímavou novinkou je inovativní couvací asistent, který dokáže přesně zkopírovat posledních 50 metrů jízdy rychlostí do 36 km/h, ovšem pozpátku. To se může hodit, např. když se dostanete do bezvýchodné situace.
Ceník zatím není na světě, řada 2 Gran Coupé by se ale měla začít vyrábět ještě koncem letošního roku, a to se snad dozvíme víc.