Hlavní obsah

BMW představilo řadu 2 Gran Coupé, fanoušci se děsí

Automobilka BMW představila „čtyřdveřové kupé“ řady 2, naprostou novinku, kterou chce jít proti Mercedesu CLA. Fanoušky nenadchne, protože i přes chytrou čtyřkolku má motor vpředu napříč, což není pro řidičské auto ideální. Všem ostatním ale nabídne spoustu síly i techniky v kompaktním balení.

Foto: BMW

BMW M235i xDrive Gran Coupé.

Článek

Když se řekne BMW řady 2, člověku se mohou vybavit dvě auta, která si nemohou být méně podobná – MPV Active Tourer s předním pohonem, anebo zadokolka ve formě kupé či kabrio.

Fanoušci značky mají pochopitelně radši to druhé a obavy o jeho budoucnost nejsou neoprávněné, když řada 1 přešla na pohon předních kol.

Hektický roadtrip: Jedenáct alpských průsmyků za čtyři dny

AutoMoto

Automobilka sice tvrdí, že přinejmenším kupé řady 2 zůstane, tak jak je, ale slova a činy nemusí být vždy to stejné. Auto, na které se díváme na fotkách, je nová řada 2 Gran Coupé – a stojí na platformě UKL2, stejně jako Active Tourer.

Foto: BMW

BMW M235i xDrive Gran Coupé

Nové Gran Coupé je pro ty, kteří chtějí prémiový kompaktní sedan s předním pohonem. Nevypadá to jako velká cílová skupina, ale Mercedes CLA, jehož zákazníky chce BMW přetáhnout, je docela úspěšný.

Foto: Mercedes-Benz

Modrý stroj na fotkách je vrcholová verze M235i xDrive, která nabídne 306 koní z přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce.

Podle české tiskové zprávy budou k mání také nejméně dvě další varianty – benzinová 218i s tříválcem o 140 koních a naftová 220d se čtyřválcem, který dává 190 koní. Nejsilnější varianta má zvládnout stovku za 4,9 sekundy.

Nová Škoda Octavia bude odhalena začátkem listopadu

AutoMoto

Manuální šestistupňovou převodovku dostanou zájemci o verzi 218i v základu, ale můžou si připlatit za sedmistupňovou dvouspojku Steptronic, která je k mání standardně u dieselu. Verze M235i xDrive má dostat jinou převodovku – automat Steptronic Sport.

Foto: BMW

BMW M235i xDrive Gran Coupé

Čtyřkolka xDrive, kterou dostane přinejmenším vrcholová varianta, přibržďuje v zatáčce vnitřní kola, aby pomohla autu zatočit. Řidič má vnímat chování auta jako ryze neutrální, což ověříme, až se novinkou svezeme.

Vrcholová varianta s označením M má také vyztuženou karoserii, sportovní podvozek a ostřejší řízení.

Zvenčí je novinka dlouhá 4562 mm, takže to zas takový drobek nebude. Rozvor náprav 2670 mm má zajistit dost prostoru pro cestující, kufr nabídne 430 litrů objemu.

Foto: BMW

Bezrámová okna jsou velmi elegantní.

Po stránce výbavy stojí za zmínku varování před hrozící nehodou s funkcí autonomního brzdění i před nepozornými chodci či nevychovanými cyklisty a hlídač jízdních pruhů – to jsou prvky základní výbavy.

Za příplatek je možno kromě dalších hlídačů provozu kolem mít také adaptivní tempomat nebo samočinné parkování.

Pomohl by větší odstup i lepší světla, myslí si expert o nedělní nehodě na D1

AutoMoto

Zajímavou novinkou je inovativní couvací asistent, který dokáže přesně zkopírovat posledních 50 metrů jízdy rychlostí do 36 km/h, ovšem pozpátku. To se může hodit, např. když se dostanete do bezvýchodné situace.

Ceník zatím není na světě, řada 2 Gran Coupé by se ale měla začít vyrábět ještě koncem letošního roku, a to se snad dozvíme víc.

Související články

Výběr článků

Načítám