Článek
Zatímco silniční verze BMW M2 je osazena řadovým 3,0litrovým přeplňovaným šestiválcem o výkonu 480 koní, nový závodní speciál BMW M2 Racing je osazen 2,0litrovým přeplňovaným čtyřválcem, který je naladěn na nejvyšší výkon 313 koní.
Pomyslně tak navazuje na ikonické BMW M3 generace e30, které mělo také pouze dvoulitrový čtyřválec, ovšem atmosférický plněný. Přesto se jeho výkon u 2,3litrového motoru pohyboval koncem osmdesátých let kolem 300 koní a později s 2,5litrovým motorem dál rostl.
Vraťme se ale k modelu M2 Racing, kde je motor spojen se sedmistupňovou převodovkou ZF a pohání zadní nápravu, osazenou mechanickým diferenciálem s vlastním chlazením. Technici také vylepšili podvozek, například instalací tlumičů ZF, nastavitelných stabilizátorů a kompozitních brzd.
Po stránce úprav karoserie vidíme klasické BMW M2, ovšem doplněné o upravený splitter a volitelně dostupný zadní spoiler. Kapota je také nově vybavena systémem rychlého otvírání, boční a zadní sklo jsou z lehčího materiálu a nechybí speciální tažná oka. Podběhy vyplňují 18“ kovaná kola obutá do závodních pneumatik.
Odlehčená kabina je vybavena homologovaným rámem, hasicím přístrojem a závodní sedačkou řidiče, přičemž sedadlo spolujezdce je volitelným doplňkem. Zajímavostí v závodním voze je ovšem standardní klimatizace.
BMW M2 Racing bylo navrženo s ohledem na dostupnost, proto má stále velmi blízko k sériovému vozu, současně se ale jedná o plnohodnotný závodní vůz, vhodný například pro začínající jezdce. Jeho cena v Evropě startuje od 98 000 eur, což je v přepočtu bezmála 2,5 milionu korun. Cena standardního BMW M2 přitom v Česku startuje od cca 1,9 milionu korun.