Článek
Automobilky hledají různé cesty, jak snížit dopad své výroby na životní prostředí. Častou cestou je snaha o co největší využívání energie z obnovitelných zdrojů; ostatně, rozlehlé střechy výrobních závodů si přímo říkají o instalaci solárních panelů. BMW nyní svět zpravilo o tom, že svá auta lakuje laky vyrobenými z bioodpadu či odpadu z čističek odpadních vod.
Nevábné? Možná na první pohled. Automobilka píše, že tak může vyškrtnout surovou ropu z výrobního procesu laků. „Snižováním spotřeby fosilních surovin můžeme šetřit přírodní zdroje a zároveň snižovat emise CO2. Inovativní laky, založené na obnovitelných surovinách, jsou důležitým krokem,“ nechal se slyšet Joachim Post, šéf nákupů a dodavatelské sítě u BMW.
BMW chystá novou elektrickou platformu, první ji využije řada 3
Automobilka chce tímto a několika dalšími, blíže neupřesněnými způsoby ušetřit přes 15 tisíc tun CO2 mezi současností a rokem 2030.
„Zelenější“ laky dodává firma BASF, BMW je nicméně první automobilka, která je používá ve svých evropských závodech. Kromě toho v závodech v Lipsku a jihoafrickém Rosslynu automobilka používá také protikorozní ochranu a matné laky vyrobené udržitelným způsobem. Mají být chemicky i co do vlastností identické, ale s nižší uhlíkovou stopou.