Hlavní obsah

BMW posune jízdní režimy na nový stupeň. Konfigurovat půjdou i brzdy

Právo, laz

Individuálně konfigurovat u emkových modelů BMW už dnes lze ledasco. Nová M8 k tomu však přidá ještě brzdy, respektive účinek jejich posilovače a chování asistenčních systémů s brzdnou soustavou souvisejících.

Foto: BMW 4x

Jednotlivé módy lze stále nastavit individuálně pro každou část emkového BMW, ale už jich je tolik, že je BMW sdružuje do tří přednastavených režimů.

Článek

Elektronické jízdní režimy už dnes najdete i v běžných autech. Typicky režim Sport přiostří reakce na plyn, ztuhne posilovač řízení... a dál už záleží hlavně na výbavě konkrétního auta, co všechno lze přizpůsobit.

Právě jízdní módy jsou u běžných modelů BMW a verzí Motorsport odlišné. U „emkových” modelů si totiž lze konfigurovat jednotlivé prvky zcela samostatně - tlumiče, motor, pohon, řízení.

Foto: BMW

Vpravo na přístrojovém štítu je vidět zvolený režim Sport pro brzdy.

U chystané M8, která vychází z řady 8 kupé, však půjdou přizpůsobit stiskem tlačítka i brzdy. V opět odděleném režimu Sport se změní chování posilovače brzd a elektroniky, které brzdy ovládají. Krom klasického ABS také distribuce brzdného účinku na jednotlivá kola a další.

To vše by mělo pracovat tak, aby se na okruhu jezdilo lépe. Všechny konfigurovatelné prvky pak pro pořádek BMW také sdružuje do tří balíčků - Road, Sport a Track.

Datum premiéry M8 a M8 Competition zatím nebylo oznámeno. Je ale jasné, že dostane pohon z M5, tedy dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru a výkonu kolem šesti set koňských sil. To vše v kombinaci s pohonem všech kol M xDrive, který půjde přepnout i do zadokolkového módu.

Foto: BMW

Nová M8 by se měla představit ještě v letošním roce.

Foto: BMW

Kupé zatím BMW ukazuje jen v maskování. Doprovodí jej kabriolet a zřejmě také Gran Coupé.

Související témata:

Výběr článků

Načítám