Článek
BMW chtělo model M8 prodávat v roce 1990. Automobil byl kompletně hotový a připravený pro výrobu. Jenže vedení automobilky projekt zastavilo. Důvody dodnes nejsou zřejmé. M8 vycházelo z řady 8 (E31); pod kapotou mělo 5,5litrový atmosférický dvanáctiválec spojený s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol (nechyběl mechanický samosvorný diferenciál).
S výkonem 550 koní tento model ohromí ještě dnes, začátkem devadesátých let to muselo být něco neskutečného. BMW má dodnes ve svém neveřejném depozitáři jeden vyrobený kus v krásné červené barvě.
Teď se přesuneme do konce května 2017: Mnichovská automobilka oficiálně potvrdila nejenom příchod řady 8 (který nahrazuje řadu 6), ale rovněž sportovní verzi M8 a závodní M8 GTE. Předpokládáme, že M8 dostane stejnou jednotku jako M5, jež se představí v září na frankfurtském autosalonu.
To by znamenalo dvakrát přeplňovaný 4,4litrový osmiválec s výkonem nejméně 600 koní, v případ M8 bychom si vsadili klidně na hodnotu 650 k. V případě M8 budou s největší pravděpodobností poháněná výhradně kola zadní nápravy.
„Koncepce a vývoj standardního BMW řady 8 a modelu M probíhají současně,“ uvedl vedoucí divize BMW M Frank van Meel. „Budoucí BMW M8 staví na genech řady 8 a svou DNA doplňuje o schopnost jízdy na závodním okruhu.”
BMW M8 GTE by se podle předpokladů mělo na prvním závodě představit v lednu 2018, ve 24hodinovém klání na okruhu Daytona.