Článek
Vnější design navazuje na minulou generaci, několika detaily ale celý model pozoruhodným způsobem modernizuje. Podívejte se třeba na vykrojení předních světlometů (vždy full-LED, na přání laserové). Jinak tvarované jsou i typické ledvinky nebo prolis na kapotě.
Vzadu jsou pak světla ve tvaru otočeného písmene L – to je prvek, podle něhož novou „trojku” poznáte okamžitě. To vše jako celek alespoň podle našeho názoru působí moderněji a minimálně na fotografiích vskutku hezky.
Nová řada 3 narostla ve všech směrech: je o podstatných 85 milimetrů delší (nyní 4709 mm), o 16 mm širší (1827 mm) a o zanedbatelný jeden milimetr vyšší (1442 mm).
Rozvor náprav narostl o 41 mm na 2851 mm a rozšířily se i rozchody kol vpředu a vzadu. Nejmenší kola mají průměr 17 palců, o dostupném maximu zatím automobilka nepromluvila.
Motorizace zatím neznámé
Zároveň se zlepšila aerodynamika (koeficient cx začíná na hodnotě 0,23), karoserie je tužší a hmotnost v závislosti na motorizaci poklesla až o 55 kilogramů.
Jak je pro řadu 3 typické, rozložení hmotnosti mezi nápravy je ideální (poměr 50:50). O nabízených motorizacích zatím BMW nehovořilo, jistotou je plug-in hybrid, očekávat lze i čtyřválce a šestiválce, které dosud tvořily základní nabídku motorů pro řadu 3.
Uvnitř jsou pak větší displeje (digitální přístrojový štít a infotainment), samotný multimediální systém je nahrán v nové verzi 7.0 (stejně jako nová X5). Novinkou je i head up displej s lepší grafikou a možnost aktualizovat software auta na dálku.
Pokud budete chtít, můžete otevírat a startovat auto prostřednictvím mobilního telefonu. Za příplatek lze mít akustická okna a střešní okno, které lze posunout o 10 centimetrů dále než dosud.
Prodej novinky začne 9. března příštího roku; prodejní ceny zatím automobilka nesdělila.