Článek
BMW X7 je jedním z největších SUV světa. Na délku měří 5,1 metru, je široké přesně dva metry a vysoké 1,8 metru. Na světě je jenom jedno větší SUV, Rolls-Royce Cullinan, který je ještě o dvacet centimetrů delší. Jde o podobnou techniku, vždyť obě automobilky patří do stejného koncernu. Standardem jsou dvacetipalcová kola, na přání se dodávají dokonce dvaadvacetipalcová.
Prostornost bude vynikající, vždyť rozvor náprav má 3,1 metru. První generace X7 má standardně i třetí řadu sedadel, automobil pak pojme sedm cestujících. Velikost zavazadelníku závisí na tom, zda jsou sedadla ve třetí řadě sklopena, pokud nejsou, základní objem je jenom 326 litrů. Po sklopení 750 l.
Komfort všude kolem
Zajímavostí je, že zadní dveře jsou větší než ty přední – dozadu se tak bude lépe nastupovat. A pokud nechcete sedmimístnou X7, v BMW vám ji nakonfigurují jako čtyřmístnou – v druhé řadě pak budou dvě obří a patrně velice pohodlná sedadla.
Cestující vzadu rozmazluje čtyřzónová klimatizace, trojdílná prosklená panoramatická střecha (standardní výbava) nebo audiosystém Bowers & Wilkins Diamond Surround s dvaceti reproduktory.
Součástí standardní výbavy je rovněž vzduchové odpružení na obou nápravách a adaptivní podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. Jak již bylo řečeno výše, posádka bude mimořádně rozmazlována. Samozřejmostí je pak hromada asistenčních systémů od udržování v jízdním pruhu přes autonomního brzdění před překážkou až po jízdu v koloně bez zásahu řidiče.
Čtyři motorizace, stejné jako u X5
Nabídka motorizací má čtyři položky, stejné jako v případě nedávno představené X5: 40i, 50i, 30d a M50d. Dieselové agregáty zahrnují dva šestiválcové třílitry – základní nabízí 195 kW (265 k) a 620 Nm (při 2000–2500 otáčkách), silnější pak má 294 kW (400 k) a 760 Nm při 2000 až 3000 otáčkách.
Benzínový šestiválec produkuje 250 KW (340 k) a 450 Nm v rozmezí 1500–5200 otáček. Vrcholné V8 s označením 50i je nejvýkonnější ze všech nabízených motorizací – má 340 kW (462 k) a 650 Nm při 1500 až 4750 otáčkách.
Výroba bude probíhat v americkém Spartanburgu společně s modely X3, X4, X5 a X6. S novou X5 sdílí technický základ a většinu prvků v interiéru. Novou X5 (G05), která se ještě neprodává, jsme měli možnost exkluzivně řídit před několika týdny v USA. Jaké jsme z nového auta měli dojmy, najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]
Může se vám hodit na službě Zboží.cz: