Článek
„Volný obchod má obrovský globální význam. Je to jeden z nejzásadnějších motorů hospodářského růstu a pokroku. Cla naopak brání volnému obchodu a zpomalují inovace,“ uvedl Zipse.
„Proto bychom měli diskutovat spíše o snižování než o zvyšování obchodních bariér. EU by v tomto směru mohla učinit první krok: zatímco cla na dovoz vozidel z USA do Evropy činí deset procent, v opačném směru je to pouze 2,5 procenta. Vytvořme rovné podmínky: clo 2,5 procenta na obou stranách. Spotřebitelé by z toho profitovali, protože kvůli vysokým clům jsou produkty dražší a méně inovativní,“ dodal.
Nový šéf Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) Ola Källenius tento měsíc vyzval Evropskou unii, aby se pokusila s Trumpem dosáhnout dohody, která by odvrátila hrozbu obchodní války.
Evropská komise ve čtvrtek zahájí strategické rozhovory o budoucnosti automobilového průmyslu v Evropě. Do rozhovorů by se měli zapojit mimo jiné představitelé evropských automobilových společností a odborů.