Článek
Nový motor je založen na principu stupňovitého přeplňování Variable Twin Turbo, kombinující dvojici nestejně velkých turbodmychadel v jedné pohonné jednotce. Novinkou je přímé vstřikování pracující s vysokými tlaky (200 MPa), jež dokáže účinněji dávkovat palivo směřující do spalovacích prostorů.
Nový motor se vyznačuje nejvyšším výkonem 225 kW/306 k při 4400 otáčkách a točivým momentem 600 Nm, který je k dispozici mezi 1500 a 2500 otáčkami.
BMW 740d díky tomu dovede zrychlit z klidu na 100 km/h během 6,3 vteřin; nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na obvyklé hodnotě 250 km/h. Kombinovaná spotřeba činí výborných 6,9 l/100 km.
Od modelového roku 2010 se v BMW řady 7 bude nabízet elektronicky řízený pohon všech kol xDrive, zatím bude k dispozici pouze pro vrcholnou variantu 750i, ostatní verze mají poháněná zadní kola.