Článek
V několika prvních měsících budou hlavní aktivitou zemní práce a doprava stavebního vybavení. „V této fázi projektu předpokládáme objem dopravy okolo čtyř desítek nákladních vozidel denně. Věříme, že toto navýšení dopravy nebude v běžném provozu znatelné,“ uvedl Petr Pospíšil z BMW Group Czech Republic.
V novém vývojovém centru u Sokolova, které poskytne práci několika stovkám lidí, budou různé dráhy, venkovské silnice a také simulace města. Celkem bude k dispozici šestnáct různých zkušebních drah o celkové délce přes sto kilometrů.
Nové BMW řady 4 už pózuje v maskáčích
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_E_K/Utdozu.jpeg?fl=cro,0,86,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Kromě toho na území s rozlohou přibližně 650 hektarů vzniknou rovněž administrativní a provozní budovy, dílny, sklady a další infrastruktura potřebná pro provoz centra a provádění testů a zkoušek. Zprovoznění zkušebního centra je plánováno na rok 2022.
„Už od samého počátku, když se o této možnosti začalo poprvé hovořit, jsme v tomto projektu viděli velkou šanci pro stabilizaci a rozvoj regionu. Je výborné, že se záměr podařilo dotáhnout až do zdárného konce a zahájení stavby už nestojí nic v cestě,“ uvedla sokolovská starostka Renata Oulehlová (ANO).
Podle uzavřené smlouvy má BMW Group pozemky na Podkrušnohorské výsypce pronajaté a až se zahájením ostrého provozu zkušebního polygonu dojde k jejich vlastnickému převodu od Sokolovské uhelné (SU).
„Podepsání smlouvy s BMW Group, na jejímž základě se začne budovat centrum pro vývoj a testování budoucích technologií, je důležitým krokem pro naši společnost a současně i pro budoucnost našeho regionu,“ uvedl předseda představenstva SU Zbyšek Klapka.
První jízda se Škodou Enyaq: Jedna z největších revolucí v historii značky
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_F_P/himlGg.jpeg?fl=cro,0,120,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Karlovarský kraj chce do konce června dokončit dopravní napojení k chystanému vývojovému a testovacímu centru automobilky BMW. „Celkové náklady jsou vyčísleny na 92,3 milionu korun,“ uvedl první náměstek karlovarského hejtmana Martin Hurajčík (ANO). Výstavba je financována ze státního programu Re:Start.
Loni silničáři pracovali na rozšíření vozovky a vystavěli opěrnou gabionovou zeď. Na jaře se začalo s výstavbou kruhové křižovatky a dokončuje se vyztužený násyp ze zlepšované zeminy. Jakmile bude hotova konsolidace násypu, dojde k pokládce definitivní konstrukční vrstvy vozovky. Následovat bude ještě vybudování veřejného parkoviště včetně nabíjecích stanic pro elektromobily.