Článek
Premiéra sportovního roadsteru se šestiválcem a manuální převodovkou je v dnešní době, kdy automobilky omezují nabídku kvůli přechodu na elektromobilitu, malým svátkem pro staromilce.
Manuální skříň k šestiválci je v nabídce pět let od prvního uvedení modelu Z4 generace G29 a dva roky poté, co jej Toyota představila v příbuzném kupé Supra.
Verze s manuálem zrychluje pomaleji než s osmistupňovou samočinnou převodovkou. Rozdíl je ale zanedbatelná desetina sekundy, 4,6 oproti 4,5 sekundy, a v tomto případě jde především o rozdílný řidičský zážitek.
Třílitrový řadový šestiválec se nemění, nabídne maximální točivý moment 500 Nm, který je k dispozici v rozmezí 1600 až 4500 otáček za minutu. Jeho maximální výkon 250 kW/340 k je k dispozici v rozmezí 5000 až 6500 otáček za minutu.
Seznam standardní výbavy BMW Z4 M40i zahrnuje variabilní sportovní řízení, sportovní brzdy a sportovní diferenciál spolu s adaptivním podvozkem s elektronicky řízenými tlumiči.
Tato edice však možná překvapivě není jen o manuální převodovce. Součástí na míru speciální edice navrženého podvozku jsou specifické doplňkové vratné pružiny na přední a zadní nápravě, zesílený přední stabilizátor a na míru naladěný software pro tlumiče a variabilní sportovní řízení. I sportovní diferenciál má upravenou charakteristiku.
Další novinka na straně podvozku se týká rozměrů kol, protože BMW Z4 M40i modelového roku 2024 se poprvé objevuje na kolech s různým průměrem na přední i zadní nápravě. Nová kola z lehké slitiny ve dvoupaprskovém designu s leskle černým povrchem mají na přední nápravě průměr 19 a vzadu 20 palců.
Designově se edice liší četnými leskle černými prvky exteriéru. Součástí Pure Impulse jsou také nové barvy laku. Exempláře určené pro evropské trhy zaujmou matně zeleným metalickým lakem Frozen Deep Green, zatímco modely určené pro USA mají zelený metalický lak Sanremo Green. Jako alternativu lze zvolit další laky exteriéru ze standardní nabídky. České ceny zatím nebyly zveřejněny.