Článek
Tak už je osmičková řada kompletní. Nejdřív mnichovská značka představila kupé, kabriolet a čtyřdveřové Gran Coupé. Pak následovaly silné verze M pro kupé a kabriolet a teprve teď se dostalo i na čtyřdveřovou verzi.
A i když jde o jakousi „užitkovou“ verzi, technici zde instalovali totožnou techniku s kupé. Osmiválec 4,4 l M TwinPower Turbo tak nabízí díky mnoha technickým vymoženostem, jako je variabilní časování všech ventilů či jejich proměnný zdvih, a hlavně díky dvojici turbodmychadel, již výše uvedené výkony.
Slabší verze tak zrychlí na stovku za 3,3 sekundy, silnější za 3,2 sekundy. Samozřejmě že je maximální rychlost omezena na 250 km/h, ovšem BMW tradičně nabízí i pro ty, kteří si věří, speciální paket M Driver´s, kde je vypnut a maximální rychlost tak atakuje hranici 305 km/h.

Karoserie vozu má i přes čtyři dveře neskutečný sportovní charakter.

Tohle je extrémní auto pro lidi, kteří chtějí trochu užitečnější auto než je klasické kupé
Velkou zajímavostí je systém přenosu sil na všechna kola přes osmistupňovou převodovku. Tři stupně postupně mění rozložení sil z mírné preference na zadní nápravu, přes větší sílu posílanou dozadu až po úplnou možnost vypnutí čtyřkolky a přenosu sil pouze v režimu 2WD.
I když vám dnes představujeme tohle auto, přesto je to dost předčasné. První vozy totiž budou až v dubnu roku 2020, kdy automobilka dodá prvních 400 kusů s označením First Edition, kterou poznáte snadno – dostane barvu BMW Individual Aurora Diamond Green s bronzovou barvou na doplňcích. Cena vozu ještě nebyla oznámena.

Tohle je speciální první varianta vozu First Edition

Luxusní interiér se sportovními sedadly

Osmiválec s dvojicí turbodmychadel