Článek
Tak už je osmičková řada kompletní. Nejdřív mnichovská značka představila kupé, kabriolet a čtyřdveřové Gran Coupé. Pak následovaly silné verze M pro kupé a kabriolet a teprve teď se dostalo i na čtyřdveřovou verzi.
A i když jde o jakousi „užitkovou“ verzi, technici zde instalovali totožnou techniku s kupé. Osmiválec 4,4 l M TwinPower Turbo tak nabízí díky mnoha technickým vymoženostem, jako je variabilní časování všech ventilů či jejich proměnný zdvih, a hlavně díky dvojici turbodmychadel, již výše uvedené výkony.
Slabší verze tak zrychlí na stovku za 3,3 sekundy, silnější za 3,2 sekundy. Samozřejmě že je maximální rychlost omezena na 250 km/h, ovšem BMW tradičně nabízí i pro ty, kteří si věří, speciální paket M Driver´s, kde je vypnut a maximální rychlost tak atakuje hranici 305 km/h.
Velkou zajímavostí je systém přenosu sil na všechna kola přes osmistupňovou převodovku. Tři stupně postupně mění rozložení sil z mírné preference na zadní nápravu, přes větší sílu posílanou dozadu až po úplnou možnost vypnutí čtyřkolky a přenosu sil pouze v režimu 2WD.
I když vám dnes představujeme tohle auto, přesto je to dost předčasné. První vozy totiž budou až v dubnu roku 2020, kdy automobilka dodá prvních 400 kusů s označením First Edition, kterou poznáte snadno – dostane barvu BMW Individual Aurora Diamond Green s bronzovou barvou na doplňcích. Cena vozu ještě nebyla oznámena.