Článek
Pokud vám jde jen o výkon, zrychlení a podobné charakteristiky, tyto řádky vás nadchnou. Pokud máte rádi vůni benzínu a řev objemných motorů, bude tomu nejspíš naopak. Ikonické BMW M5, které v roce 1984 založilo kategorii supersedanů, má přejít na elektrický pohon.
Uvádí to britský magazín Car, ovšem bez přímého odkazu na zdroje svých informací. Cituje pouze nejmenovaného člena vývojového týmu divize M, ovšem jeho slova jsou trochu jiná: „BMW na scénu elektromobilů přichází pozdě.”
Elektrifikace nečeká řadu 5 v rámci faceliftu generace F90, založené na současné generaci řady 5 G30. Té zůstává 4,4l vidlicový osmiválec; jak je výkonný, zatím nevíme, protože nová „pětka” se představila jen v civilní, nikoliv ostré variantě.
V roce 2023 má podle Britů současná M5 skončit. Její nástupkyně, označená G60, se má objevit následující rok se dvěma variantami pohonného ústrojí: plug-in hybridem a čistě elektrickým systémem.
Plug-in hybrid si má zachovat benzínový osmiválec, který má ale s elektrickou dopomocí dávat až 760 koní a 1000 N.m, samozřejmě na všechna kola. Stejné pohonné ústrojí má podle publikace mít údajně chystané BMW X8 M.
Ryze elektrická varianta má stát na upravené platformě CLAR WE, která se má představit v roce 2021. Je to v podstatě vývojový stupeň platformy CLAR, na níž stojí všechna BMW se zadním pohonem v současné nabídce, ovšem podporuje zástavbu jak ryze elektrického, tak i plug-in hybridního a mildhybridního pohonu.
Baterie má mít kapacitu 135 kWh a má být schopna superrychlého nabíjení až 350 kilowatty. Na trh má vůz přijít se 400V architekturou, později ale má přejít na osmisetvoltovou, kterou již nyní využívá Porsche Taycan.
Vůz má mít na zadní nápravě dva elektromotory o 250 kW/340 koních a na přední nápravě jeden takový. Britové hovoří o celkem 750 kW/1020 koních, jenže výkony jednotlivých motorů se nedají takto přímo sčítat, takže výsledná hodnota výkonu je zatím otázkou. Že bude obrovská, je ale více než pravděpodobné.