Článek
BMW M5 po faceliftu bude k dispozici jak v klasické verzi M5, tak i jako ostřejší Competition. Před faceliftem právě Competition v nabídce klasickou verzi nahrazoval.
Rozdíl ve výkonu je nicméně stejný jako doposud. 4,4litrový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly disponuje výkonem 441 kW (600 k) v případě M5, respektive 460 kW (625 k) u M5 Competition.
BMW představuje řady 5 a 6 GT po faceliftu
Standardní M5 je na stovce za 3,4 sekundy a dvoustovky dosáhne za 11,1 s, M5 Competition stejné disciplíny zvládne za 3,3, respektive 10,8 sekundy.
Opět je standardem osmistupňová samočinná převodovka a pohon všech kol pracující ve třech režimech. Od plné čtyřkolky přes silnou preferenci zadní nápravy až po deaktivaci pohonu té přední.
Verze Competition má nyní tužší uložení motoru, což zlepšuje reakce. Změny v rámci faceliftu se odehrály na podvozku. Byl kompletně přeladěn a například adaptivní tlumiče pochází z modelu M8.
Zmodernizované BMW řady 5 už poladili u Alpiny, včetně zběsilého kombi
Ze stejného vozu se M5 inspiruje i v případě logiky jízdních režimů vyvolávaných tlačítky M na volantu. Krom klasických jízdních režimů lze přepínat mezi předdefinovanými Road pro použití na silnicích a Track pro závodní okruh.
Vizuální změny pochopitelně kráčí ve stopách faceliftu výchozí řady 5. Světlomety jsou zamračenější, maska chladiče větší a zadní svítilny mají novou grafiku. Do interiéru se nastěhoval nový infotainment.