Článek
Do třetice všeho dobrého – ba špičkového z Mnichova – máme před sebou konečně BMW M4 Convertible, a to rovnou ve verzi Competition. Po stránce designu není moc nového, vůz vypadá zhusta stejně jako kupé a má i stejný počet sedaček. Největším rozdílem je plátěná skládací střecha.
Ta se otvírá či zavírá během 18 sekund a je možné to provést v rychlosti až 50 km/h, kdyby se vám nechtělo pro tento úkon zastavovat. Nesporným benefitem je také její hmotnost – oproti pevné skládací střeše minulé generace M4 je plátěná o 40 % lehčí a v kufru je o 80 litrů víc místa.

BMW M4 Competition Convertible xDrive
Pod kapotou pracuje, stejně jako u uzavřené M4 s bobřími zuby na přídi, třílitrový řadový šestiválec s označením S58B30T0, který díky přeplňování nabízí 510 koní a 650 Nm. Je spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou a v případě kousku na fotkách také s pohonem všech kol xDrive.
Ten je k mání u otevřené M4 vůbec poprvé, ovšem komu nesedí, může ho vypnout. Systém nabízí režimy 4WD, 4WD Sport a 2WD. V tom posledním se z vozu stane čistá zadokolka, zároveň s deaktivací stabilizačního systému, takže rozevlátým driftům stojí v cestě jen případná nezkušenost řidiče.
BMW se klasického kompaktního kupé nevzdává, ukazuje novou řadu 2 v maskování

Zrychlení na stovku trvá 3,7 sekundy, ovšem jistě s aktivovaným pohonem všech kol, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Pokud připlatíte za paket M Driver, nechá vás elektronická chůva jet až 280 km/h a řada firem specializujících se na tuning BMW pravděpodobně bude schopna omezovač odstranit úplně.
Mezi zadními koly pracuje aktivní samosvorný diferenciál. Samozřejmostí je adaptivní odpružení s elektronicky ovládanými tlumiči a řízení s proměnlivým převodem. Brzdový systém má dvě různá nastavení chování pedálu a pracuje ve standardu s ocelovými, za příplatek s karbon-keramickými kotouči. Ty jsou schované pod kovanými koly o průměru 19” vpředu a 20” vzadu.

Přední kola jsou o palec menší než zadní. Vypadá to ale, že přední pneumatiky mají vyšší bočnice pro stejný celkový obvod kola.
V kabině vidíme volant s karbonovými vložkami a dvěma červenými tlačítky navíc pro uložení vlastních režimů pro ostrou jízdu. Karbonových dekorací je tu více, stejně jako červených detailů – všimněte si např. pozměněného voliče převodovky. Specifický design má oproti civilní „čtyřce“ také digitální přístrojový štít.
Vůz má samozřejmě centrální displej s nejnovějším infotainmentem značky BMW, který je už ve standardní výbavě připojený k internetu, a kromě dat o dopravě z něj lze tahat i zprávy či informace o počasí. A také je tu head-up displej, který má také různé režimy zobrazení, nebo třízónová klimatizace a ambientní osvětlení.

Karbonové sedačky jsou příplatkem, infotainment připojený k internetu nikoliv.
Standardní vyhřívané sportovní sedačky lze vyměnit za karbonové, potažené kůží Merino, které vidíme na fotkách. Jsou součástí paketu M Race Track, který přidává také lehčí kola a zmíněné karbon-keramické brzdy pro celkovou úsporu 25 kg hmotnosti. Bez tohoto balíčku má vůz s řidičem 1995 kg, hmotnost běžnou pro SUV.
Začátek výroby je naplánovaný na letošní léto; tehdy se nejspíš dozvíme i ceny pro Českou republiku.