Článek
Je spousta zákazníků, kteří rádi sportovnější svezení, ale přitom nechtějí nic ubrat z využitelnosti vozu. Naložit několik zavazadel, manželku a dvě děti není v kupé zrovna moc příjemná záležitost. To do sedanu se všichni vejdou mnohem lépe.
Proto i v této generaci BMW 3 se představuje sportovní verze M. Ta má pod kapotou lahůdkový vidlicový osmiválec o objemu čtyři litry. Maximální výkon se šplhá na 309 kW a agregát točí až do 8400 ot./min. Točivý moment pak má hodnotu 400 N.m při 3900 ot./min.
Automobil disponuje šestistupňovou převodovkou s elektronicky hlídanou teplotou oleje a dvojicí kotoučů ve spojce pro lepší rozložení zátěže.
Automobil dokáže jet maximálně rychlostí 250 km/h, což je tradičně dílo elektronického omezovače, jinak by mohl vůz atakovat v klidu 280 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne automobil za 4,9 s (kupé za 4,8 s). Vůz se podle tabulek spokojí s 12,5 litry Naturalu na 100 km v kombinovaném provozu.
Samozřejmě, že sedan potřeboval více úprav, než jen nasazení nového motoru a převodovky. Bylo nutné o něco zvětšit rozchod kol, nasadit lepší elektroniku hlídání prokluzu, stability a na zadní nápravě pracuje speciální M diferenciál, který má sportovní charakteristiku zvýšené svornosti a v případě potřeby se může elektrohydraulicky zcela uzavřít.