Hlavní obsah

BMW M2 zvládne zrychlení 0–200 km/h za 15 sekund

Novinky, maž

M2 je s cenovkou 1 567 800 korun nejdostupnější M model od BMW. Proti většímu a o 61 koní výkonnějšímu M4 je o celých 530 tisíc korun levnější. A jak jsme zjistili, po dynamické stránce na tom nový model M2 není vůbec špatně.

BMW M2 (F87) zrychlení 0-250 km/hVideo: Novinky

Článek

Zadní kola v případě modelu M2 roztáčí dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec, který při 6500 otáčkách produkuje 272 kW neboli lépe znějících 370 koňských sil. Točivý moment vrcholí na hodnotě 465 Nm (1400–5560 otáček), krátkodobě díky zvýšení plnícího tlaku turbodmychadla (overboost) je to až 500 newtonmetrů.

Foto: BMW

BMW M2

Nejvyšší rychlost je elektronicky omezená při 250 km/h; za příplatek s tzv. M Driver’s Package vám ji výrobce posune na 270 km/h – ten mělo i námi testované provedení, ale na více než tachometrových 267 km/h jsme se na hoškovickém letišti nedostali.

Stovku zvládne M2 za nikoliv nezajímavé 4,3 sekundy (sedmistupňový automat M DCT), s manuální převodovkou za 4,5 sekundy.

BMW M3 (F80) - zrychlení 0 - 267 km/hVideo: Novinky

Z klidu na 200 km/h jsme dle GPS naměřili 14,98 sekundy (bez využití Launch Control). A to je vynikající hodnota, která se blíží tomu, co zvládá podstatně dražší M3/M4. Z rychlosti 100 km/h jsme na 200 km/h zvládli zrychlit za rovných devět sekund. Ostatně podívejte se, jaký „kalup” šestiválec předvádí na videu při zrychlení 0–255 km/h.

Foto: BMW

BMW M2

Při takovémto tempu je motor pochopitelně žíznivý a bere si 29,5 l/100 km. Naopak při ekojízdě jsme jezdili za pouhých sedm litrů. Připomínáme, že sedmistupňová dvouspojková převodovka M DCT při 90 km/h na sedmý stupeň točí 1600, při 130 km/h 2500 otáček.

Kompletní test BMW M2 přineseme v průběhu příštího týdne.

Související témata:

Výběr článků

Načítám