Článek
Třebaže je BMW M2 řidičsky velmi zajímavé a kritiky oceňované auto, v Evropě si ho za pár měsíců už nebudeme moci objednat. Alespoň podle informací německého webu BimmerToday, který jako důvod zmiňuje zpřísňující se emisní normy.
M2 gen. F87 je aktuálně v českém konfigurátoru automobilky dostupná jen ve verzích Competition a CS, které obě používají řadový šestiválec S55B30T0 o výkonech 411, resp. 450 koní. Tento motor je na světě už několik let a ostřejší verze M2 jej sdílejí s poslední M3, která se už nějakou dobu neprodává, a M4, která je také na odchodu.
Jen pro M2 nedává ekonomický smysl ho upravovat tak, aby splnil emisní normu Euro 6d-ISC-FCM, která vstoupí v platnost pro všechna nově registrovaná vozidla od ledna 2021. Mimo Evropu nicméně vůz stále bude k mání.
Ovšem, ani pro Evropu není všem božským projížďkám s malým, ale silným sporťákem konec - BMW už pracuje na příští generaci řady 2 kupé, která bude zahrnovat i vrcholovou verzi M2. Ta by pod kapotou měla mít řadový šestiválec S58, který už pracuje v SUV X3 M a X4 M a očekává se, že bude pohánět i budoucí M3 a M4.
Pro úplnost, emisní norma Euro 6d-ISC-FCM stanovuje, jako všechny ostatní normy Euro, emise škodlivin, nikoliv oxidu uhličitého. Zkratky v jejím složitém názvu znamenají „In-Service Conformity” a „Fuel Consumption Monitoring”, tedy „Shoda v provozu” a „Monitorování spotřeby paliva”.
ISC podle německého autoklubu ADAC znamená, že výrobce musí pro měření použít náhodně vybraná vozidla, která jsou již v provozu, aby bylo jisté, že auto neplní pravidla jen na papíře. FCM zase určuje povinné sledování reálné spotřeby při provozu vozidla.