Článek
Psal se 24. květen 1972. Na stole ležela smlouva o založení společnosti BMW Motorsport GmbH a pero. Přesně před padesáti lety došlo k jejímu podpisu - a přesně dnes na počest tohoto výročí automobilka BMW odhaluje dvě specialitky ve formě modelů M3 a M4.
Jmenují se jednoduše BMW M 50 Jahre podle toho, co připomínají. Činí tak speciálními výročními logy, plaketkami a vyšíváním v sedačkách, a také novými odstíny barev.
Model M4 vidíme na fotkách v červené Imola, dále na výběr jsou šedá Brands Hatch, černá Carbon a modré odstíny Macao a San Marino.
Mechanicky se nemění nic, pod kapotou zůstává třílitrový řadový šestiválec, který spolupracuje s šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. V prvním případě to znamená výkon 480 koní, v druhém 510 koní a možnost pohonu všech kol.
Test BMW M4 s manuální převodovkou: Velké, těžké, ale výborné
M4 bude dostupná jen v Evropě a také v Číně, kde ovšem bude kromě zmíněných barev k mání navíc v oranžové Fire a šedé Stratus, vždy s kontrastními šedými, resp. zlatými koly. Tyto barvy byly zvoleny proto, že v Číně výročí připadá do roku tygra.
Výroční M3 bude naopak nabízena výhradně ve Spojených státech a Kanadě a je u ní také omezený počet vyrobených kusů, a to přesně pět stovek. Exteriér nese jiných pět barev - červenou Cinnabar, fialovou Techno, modrou Interlagos, oranžovou Fire a šedou Limerock.
M3 Edition 50 Jahre dostanou kromě šedých kovaných kol a hromady log a plaketek také karbonové lízátko, zadní spoiler a dekorace kolem koncovek výfuku. Protože jich bude omezený počet, budou mít také plaketku s nápisem „1/500“, označujícím výjimečnost vozu.
Ani zde se na technice nic nemění. Zákazníci však ke svým autům dostanou skořepinový kufr. A na rozdíl od M4 známe cenu - v USA začíná výroční M3 na 95 700 dolarech, tedy 2,21 milionu korun.