Hlavní obsah

BMW M se nechystá na downsizing spalovacích motorů, velké objemy chce držet co nejdéle

Mnichovská sportovní divize si chce řadové šestiválce a vidlicové osmiválce ponechat tak dlouho, dokud nebude muset přejít čistě na elektromotory. Jejich elektrifikaci se ale nebrání.

Foto: BMW

Ilustrační foto

Článek

Hlavním tématem automobilek je především elektromobilita, kromě toho však pokračuje i móda downsizingu, kdy spalovací motory přichází o válce a zmenšuje se jejich objem. Což se nevyhýbá ani sportovním modelům, u nichž si automobilky následně vypomáhají například elektrifikací.

K té nedávno přistoupila i divize BMW M, která osadila své vlajkové SUV BMW XM plug-in hybridním pohonem. Jeho základem je ovšem 4,4litrový dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec, který se s touto úpravou nejspíš objeví i v dalších modelech.

Ostatně Frank van Meel, který od roku 2015 stojí v čele BMW M, v rozhovoru pro CarExpert uvedl, že se mnichovská sportovní divize nechystá zmenšovat své motory a podléhat vlně downsizingu. Místo malých motorů, které musí spoléhat na energeticky náročnější elektrifikaci, chce BMW M v hybridním páru s elektromotory raději silný spalovací motor.

Test BMW M2: Vážnější i zběsile rychlé

Testy

„My to tak nevidíme, protože chceme mít silný základní motor. Takže přechod na menší spalovací motory v kombinaci s většími bateriemi by pro nás nebyl tou správnou cestou,“ řekl van Meel pro CarExpert. „Pro nás pak bude krokem přejít hned na čistě elektrický pohon. A to vhodným způsobem.“

Šéf BMW M přitom prozradil, že automobilka vyvíjí systém elektrického pohonu pro budoucí generace modelu M a testuje prototypy čistě elektrických sportovních vozů, které by se mohly objevit v motorsportu. V produkčních vozech se ale tato technologie nejspíš ještě chvíli neobjeví.

Pro divizi je totiž důležité, aby každý model překonal předchůdce. Elektrické BMW M3 by tak muselo být lepší než jeho současná generace. A ačkoliv elektrické vozy nabízí působivé výkony, pro BMW M je důležité, aby se jednalo o výkon udržitelný po co nejdelší dobu. Nikoliv po dobu 10 sekund nebo minuty.

Foto: BMW

BMW XM Label Red pohání 4,4litrový plug-in hybridní motor V8.

„A co se týče Nordschleife na Nürburgringu, tak tam musí ujet jedno nebo dvě kola v plné rychlosti, jenže když s baterií pojedete řekněme přes 250 kilometrů v hodině, tak se stejně o moc dál nedostanete. Takže to je v současné době omezení,“ dodal van Meel.

Na otázku, zda mnichovskou sportovní divizi nějak ovlivnil přechod konkurenčního modelu Mercedes-AMG C63 od přeplňovaného motoru V8 na plug-in hybridní čtyřválec, van Meel odpověděl: „Samozřejmě se díváme na konkurenty. Ale to nemění naši strategii do budoucna. A naše strategie je zcela jasná. Jsme proslulí naším řadovým šestiválcem, který je ikonou, a také naše motory V8 jsou velmi oblíbené. Takže se u nich snažíme zůstat co nejdéle, včetně hybridních pohonů, a pak přejdeme na elektrický pohon, je to celkem jednoduché.“

Příští BMW M3 má být zběsilým elektromobilem s megawattem výkonu

AutoMoto

Vzhled BMW bude čistší. Elektromobily ale nemají důvod vypadat jinak, říkají šéfdesignéři

AutoMoto

Výběr článků

Načítám