Článek
Prémiové automobilky se do elektromobility s vážnou tváří vrhly v rámci SUV střední třídy. Jaguar I-Pace, Mercedes EQC či Audi e-tron doplňuje sériové BMW iX3 - s malým zpožděním. Mnichovské BMW vsadilo na stejný recept jako němečtí prémioví konkurenti, tedy že elektromobil je postaven na klasickém SUV.
U BMW to platí i včetně karoserie. Elektrická varianta se na pohled liší zejména přední maskou, modrými doplňky či aerodynamickými litými koly. Ta mají redukovat odpor vzduchu o pět procent a přispět tak deseti kilometry k celkovému normovanému dojezdu. Celkový odpor činí 0,29 Cx.
Test Audi e-tron: Skvělé auto do nepřipravené doby
Modré detaily a specifické prvky se nastěhovaly i do interiéru, tohle auto je ale více než o čemkoli jiném o technice uvnitř. Elektromotor pohání pouze zadní kola. Má výkon 282 koní a točivý moment 400 newtonmetrů. Zrychlení z nuly na stovku je otázkou 6,8 sekundy a pokračuje do elektronicky omezených 180 km/h.
Dle přísnější normy WLTP má BMW iX3 urazit slušných 460 kilometrů na jedno dobití. Dle starší normy NEDC je to 520 kilometrů. Díky bateriovému balíčku o kapacitě 80 kWh. Nabíjení je možné i ze stanic o výkonu až 150 kW, tehdy stačí z nuly na osmdesát procent kapacity 34 minut, v ideálních podmínkách.
První svezení s novými Alpinami: Když jsou z ostrých BMW vozy pro gentlemany
Po prvotním elektrickém výkopu BMW, kdy podznačka „BMW i” zaujala modelem i3, se v případě iX3 jedná o první ze tří elektrických vozů nové éry. Následovat bude v krátkém sledu také čtyřdveřové kupé i4 a velké SUV z konceptu iNext.
Nové iX3 se bude vyrábět v Číně pro všechny světové trhy. Objednávky v České republice odstartují ještě v červenci, první česká cena je 1 859 000 korun.