Článek
BMW v úterý představilo upravené ledvinky s tím, že nás na pekingském autosalonu čeká něco vzrušujícího. Nyní je ta vzrušující věc tady a zase tak vzrušující není – představuje se BMW iX3. [celá zpráva]
Jak vidno z obrázků, iX3 není terénní verze i3, nýbrž elektrická verze modelu X3. Po designové stránce ji od běžné X3 dělí v podstatě jen kola a právě nová, kontroverzní přední maska. Ta je navíc zaslepená, protože za ní není žádný chladič.
Skutečnou novinkou je pohonné ústrojí, které je kompletně elektrické. V útrobách má elektromotor o výkonu 272 koní, který čerpá energii z baterie o kapacitě 70 kWh. Podle nové normy měření spotřeby paliva, označené WLTP, to má stačit na dojezd 400 km.
Rychlonabíječka o výkonu 150 kW má nabít baterii během třiceti minut. Akumulátor je dle tiskové zprávy vybaven řídící jednotkou vyvinutou pro použití rychlonabíječek.
Zajímavostí vozu je, že elektromotor, převodovka i řídící jednotka jsou vyrobeny jako jeden díl, který je lehčí a snazší na zástavbu do dalších modelů značky včetně takových, které byly původně vyvinuty pro konvenční pohon.
To je ostatně případ i iX3 – až na drobné designové změny vypadá stejně jako vůz, který jsme s dieselovým motorem testovali na sklonku loňského roku a byli jsme s ním veskrze spokojeni. [celá zpráva]
Model iX3 je zatím označen jako koncept, ale sériová verze již byla potvrzena. Bude se vyrábět ve spolupráci s Brilliance Automotive v čínském Šen-jangu a bude se prodávat v Číně. Jestli zamíří i na americké či evropské trhy, zatím řečeno nebylo.