Článek
BMW po iX a iX3 připravuje nejmenší elektrický crossover zvaný iX1. Plně elektrický derivát chystané třetí generace X1 bude vypadat téměř stejně jako jeho protějšek poháněný spalovacími motory, protože oba budou sdílet platformu FAAR. Jedná se o základy předchozí platformy UKL, která byla upravena pro implementaci plně elektrického pohonu.
První jízda s BMW iX: Futuristické SUV, které dokáže překvapit
Společně s plug-in hybridní verzí byly všechny tři varianty chystané X1 odeslány do Arjeplogu na severu Švédska, kde má BMW své zimní testovací centrum.
Prototyp iX1 zobrazený na fotografiích musel vydržet extrémně nízké teploty a zasněžené silnice. Bude spoléhat na technologii eDrive páté generace a na rozdíl od iX3 bude dodáván s pohonem všech kol. BMW říká, že iX1 podle předběžných měření ujede až 438 kilometrů v cyklu WLTP.
BMW iX3 má po faceliftu
Benzinové a naftové X1 se začne prodávat letos na podzim, což znamená, že oficiální odhalení se má uskutečnit v nadcházejících měsících. BMW uvádí, že iX1 přijde na trh krátce poté.
Špionážní záběry a upoutávky nastínily, že X1 i příbuzné Mini Countryman v příští generaci porostou, což by mohlo vysvětlovat, proč značka z Oxfordu údajně chystá menší crossover v hierarchii pod novým countrymanem.