Článek
BMW iX se zprvu nabídne ve dvou variantách xDrive40 a xDrive50. Slabší model nabídne elektrický výkon 326 koňských sil a z 0 na 100 km/h zrychlí za šest vteřin. Dle metodiky WLTP pak na jedno nabití ujede vůz více než 400 kilometrů na jedno nabití a za 20 minut na rychlonabíječce lze zvednout dojezd o 90 kilometrů.
Silnější motorizace s označením 50 nabídne 503 koní a dojezd přes 600 kilometrů s tím, že baterie bude možné nabíjet s výkonem až 200 kW, což za 10 minut zajistí dalších 120 kilometrů navíc. Z 10 na 80 % kapacity se pak řidiči na rychlonabíječce dostanou za přibližně 40 minut dle výsledků testování BMW.
Kladivo na Teslu je tu. BMW ukázalo produkční elektrický sedan i4
Cenově se budou auta na českém trhu pohybovat nad hranicí dvou milionů korun. Automobilka se nechala slyšet, že slabší verze iX xDrive40 bude začínat na podobných hodnotách, jako spalovací SUV X5 ve verzi xDrive40d, tedy s dieselovým šestiválcem s mildhybridní technologií.
Elektrické SUV by se mělo v Česku začít prodávat za 2 067 000 korun, tedy o 60 tisíc více než stojí jeho spalovací kolega. Ten umí z 0 na 100 zrychlit za 5,5 sekund a nabídne výkon 340 koní.
BMW iX svým vzhledem nepřipomíná žádné jiné SUV
Verze xDrive50 bude v Česku startovat na ceně 2 480 400 korun, tedy lehce pod úrovní benzínové X5 M50i, která stojí o přibližně 40 tisíc více. Benzinová varianta má jen o 27 koňských sil více a z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,3 sekundy.
Pro zajímavost je třeba uvést, že podobně velké SUV X5 lze za 2 028 000 pořídit i jako plug-in hybrid ve verzi xDrive45e s 394 koňmi pod kapotou.
BMW považuje novinku iX za elektrickou vlajkovou loď a představu toho, jak by měly v budoucnu vypadat čistě elektrické modely od německé automobilky. Vozidlo už při představení vzbudilo velkou vlnu emocí díky svému neotřelému designu a použitým technologiím.
Za cenu výše uvedenou nabídne mimo slušný dojezd a vysoký výkon i řadu technologických inovací. V interiéru se zákazníci setkají třeba s nedávno představeným infotainmentem iDrive osmé generace, který nabídne dva spojené displeje a systém umělé inteligence, který umí pracovat s navigací nebo komunikovat s řidičem.
Novinka pak nabídne i největší střešní okno, jaké lze ve vozech BMW nalézt nebo volitelný audiosystém s 30 reproduktory. Na český trh vůz dorazí koncem roku 2021.