Článek
Roadster dostal stylovou plátěnou střechu. Její ovládání má na starost elektronika, které stažení, respektive vytažení trvá patnáct sekund, a to až do rychlosti 50 km/h. Proti verzi kupé, která se dočkala lepšího lithium-iontového akumulátoru, je roadster o 60 kilogramů lehčí (váží celkem 1670 kg).
Uprostřed vozu umístěný vysokonapěťový akumulátor má kapacitu 34 Ah (dříve 20 Ah). Navýšil se i výkon elektromotoru – o 9 kW/12 k na konečných 105 kW. Celkový výkon po započtení tříválcového benzínového motoru činí 275 kW, tedy 374 koní.
Obdobně rychlé jako kupé
Na stovce je i8 Roadster proti kupé o 0,2 sekundy pomaleji (4,6 s), nejvyšší rychlost je u obou modelů omezena při tradičních 250 km/h. Zajímavé je, že kupé má v případě nové i staré verze, vyráběné od roku 2014, stejné zrychlení 0–100 km/h.
Větší je ale dojezd v čistě elektrickém režimu: z původních 37 km je díky nové baterii 55 lokálně zcela bezemisních kilometrů. Spotřeba dle metodiky EU znamená 2,1 l/100 km u roadsteru a 1,9 l u kupé. Výsledné hodnoty ale berte s velkou nadsázkou, jde o hodnoty naměřené podle staré metodiky. V praxi počítejte se zhruba trojnásobnými hodnotami.
Podrobný test BMW i8 najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]