Hlavní obsah

BMW i3 nedostane přímého nástupce, dnes už je zbytečně výstřední

Až skončí životní cyklus současné generace BMW i3, nedostane přímého nástupce, a to podle Pietera Noty, člena představenstva automobilky BMW. Firma se chce soustředit na přibližování elektromobility mainstreamu.

Foto: Petr Horník, Právo

BMW i3s REx

Článek

Hovoří se o tom už nějaký ten pátek, nyní to je oficiální - elektrické BMW i3 nedostane přímého nástupce. Podle webu BMWblog to potvrdil Pieter Nota, člen představenstva BMW pro prodej a marketing. „Nemáme konkrétní plán pro nástupce i3. Budeme nyní přibližovat elektrifikaci mainstreamu,” řekl.

Jinými slovy, v elektrifikační strategii BMW není prostor pro výstřední městské miniauto. V tomto případě proto, že výroba i3 je nákladná - má karbonové konstrukční díly a máloco sdílí se zbytkem nabídky. Dříve to byl tahák, poutač pozornosti na něco tak výjimečného, jako je elektromobil. Což už dnes zkrátka není potřeba, protože do zásuvky zapojujeme kdeco.

Ne že by však i3 nebylo populární. Od uvedení na trh v roce 2013 se ho prodalo přes 150 tisíc kusů a i letos, kdy jsou na trhu modernější a levnější elektromobily, se prodává dobře.

Kdy jeho výroba skončí, však aktuálně není známo. Mělo by se prodávat ještě celý rok 2020. V současnosti stojí v Česku od 1 043 900 korun za základní verzi se 170 koňmi, silnější 184k varianta i3s začíná na 1 144 000 korunách.

Související témata:

Výběr článků

Načítám