Článek
„To auto už nemá budoucnost.“ To jsou podle Green Car Reports slova na adresu vozu BMW i3 REx od Jana Freimanna, manažera BMW v rámci elektromobility a velkého odborníka na baterie, které pronesl během svého vystoupení na autosalonu v Los Angeles.
Později své vyjádření zmírnil s tím, že automobil, který má elektromotor a běžný, benzínový malý motůrek, jenž mu prodlužuje dojezd, se bude ještě nějakou dobu dát koupit v USA, ale v Evropě už byla jeho produkce ukončena. Záměr automobilky ale jako takový špatný nebyl.
Hyundai představil elegantní sedan. Ne však pro všechny
„Myšlenka na prodloužení dojezdu pomohla lidem překonávat překážky,“ prohlásil Friemann s tím, že i3 REx pomohlo řadě lidí přejít z běžných spalovacích motorů na elektrické.
Bohužel, svět se rychle mění, na mnoha místech už dnes fungují rychlonabíjecí stanice, REx se svým dojezdem asi 244 kilometrů tak už není tolik potřeba.
Podle interních údajů BMW je patrné, že vývoj baterií strmě stoupá a už v této době jsou schopné mít takovou hustotu, aby auto, které je používá, ujelo na jedno nabití i 500 kilometrů. Hodnoty by se měly do roku 2030 zdvojnásobit.
Test BMW i8 Roadster: Bezhlavý návštěvník z budoucnosti
Tímto prohlášením ovšem BMW nedává najevo, že už spalovací motory vůbec nechce. Celá polovina prodeje této značky je totiž tvořena právě klasickými automobily se „spalováky” a hybridy. V roce 2030 prý bude mít BMW stále 85 % vyrobených aut se spalovacím motorem. Vůz i3 REx už mezi nimi ale nebude.