Článek
Do celé Evropy vyrazí flotila vozidel, které jsou plně připraveny na provoz a inženýři společně s testovacími piloty budou provádět všemožná testování pohonu na vodík. Celý proces by měl projekt „i Hydrogen Next” připravit na malosériovou výrobu na konci roku 2022.
BMW nabídne SUV X5 na vodík. Dorazí za rok
„Technologie vodíkových palivových článků může být atraktivní volbou pro udržitelné hnací ústrojí, zejména ve větších kategoriích vozidel,“ uvedl člen představenstva pro vývoj v BMW Frank Weber. „I proto je silniční testování téměř sériových vozidel s pohonem na vodíkové palivové články důležitým mezníkem v našem výzkumu a vývoji,“ doplnil.
O systému, který bude mít vodíkové X5 pod kapotou, jsme už informovali. Nicméně, prakticky se jedná o přepracovaný elektrický pohon z menšího BMW iX3. Místo lithium-iontových baterií ale pohon bude spotřebovávat energii vzniklou z chemické reakce mezi vodíkem a kyslíkem.
Vodík je skladován ve dvou 700barových kompozitových nádržích o kapacitě šesti kilogramů. Kombinovaný výkon celého systému je 374 koňských sil, tedy podobně jako nejsilnější zážehový šestiválec v modelu X5.