Hlavní obsah

BMW chystá rovnou dva extrémní kompakty M. O zadokolku nepřijdeme

Novinky, laz

Divize M od Bavorských motorových závodů se pustila do kompaktní třídy. Respektovaný britský magazín Autocar přináší informace z utajovaných zdrojů uvnitř automobilky. A fanoušci naštvaných malých Bavoráků se zřejmě mají na co těšit.

Foto: Milan Lažanský, Novinky

BMW M135i

Článek

S příchodem nové řady 1 postavené na platformě pro vozy s předním pohonem se mezi pravověrnými fanoušky řízení a značky, kterých jistě ještě několik procent mezi reálnými klienty je, začala šířit mírná panika. To vážně přijdeme o kompaktní zadokolku od BMW, auto, které značku tolik charakterizuje?

I my jsme ale párkrát slyšeli jisté náznaky toho, že se něco chystá. Potvrzují to nové informace Autocaru. V řadě 2 nám totiž stále chybí kupé, a to bude podle všeho postaveno na modulární platformě CLAR. Tedy s klasickou koncepcí - motorem uloženým podélně a pohonem zadních kol.

M2 pro puristy

Z toho vyplývá, že chystaná M2, která se má na trh ve své druhé generaci dostat v roce 2022, tento typ pohonu použije, navíc se má inspirovat i v nové Z4 a příbuzné Toyotě Supra.

Další zákulisní informace mluví o tom, že použije lehce podladěný řadový šestiválec o zdvihovém objemu tří litrů s kódem S58. Tedy ten, který používá duo středních SUV od M, X3 M a X4 M. Chystá se také pro novou M3. Výkon by se měl v případě M2 pohybovat kolem 420 koňských sil.

Foto: BMW

BMW M2 CS poslední generace

M2 prý zůstane zadokolkou a všeobecně populární pohon všech kol nenabídne. „To je součást toho, díky čemuž bude novinka v rámci trhu vážně unikátní,” citují Britové svůj zdroj.

Čekejte také ostré čtyřkolky

U nové M2 postavené na ještě neodhaleném kupé řady 2 to ale v případě oddělení M neskončí. Jinak řečeno, kompakty s pohonem primárně přední nápravy a motory napříč neskončí u verzí od M Performance a označení M135i či M235i. Minimálně v druhém případě to znovu tvrdí zdroj Autocaru, čekat máme výkonné M2 Gran Coupé.

Test BMW M135i: Praktičtější, efektivnější. Ale o výjimečnost přišel

AutoMoto

Novinka má mít rovněž kolem 400 koní, ovšem nic většího než dvoulitrový motor se do krátké přídě s příčným uložením nevejde. Půjde tedy o stejný přístup, jaký zvolil Mercedes-AMG u obdobně výkonného hatchbacku A45 S. Tedy vyladit dvoulitrový čtyřválec do extrémů. Samozřejmě v páru s pohonem všech kol, přední náprava by něco takového dobře nepřenesla na silnici.

Podobné jméno, úplně jiná auta

Pokud se předpovědi Autocaru vyplní, a že dávají smysl, dostaneme minimálně dvě M2, možná i novodobé 1 M, jelikož označení M1 si už BMW kvůli supersportu ze sedmdesátých let vzít nenechá.

Každopádně by i přes stejné jádro názvu šlo o úplně jiná auta s odlišnou koncepcí pohonu.

Foto: BMW

BMW M235i xDrive Gran Coupé

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám