Článek
BMW už s první „jedničkovou” řadou s koncepcí pohonu s motorem napříč a pohonem primárně přední nápravy zaujala pozici v rámci „super hatchbacků”. Model M135i s pohonem všech kol a výkonem 225 kilowattů, 306 koní, konkuruje dalším hatchbackům, které výkony kompaktů šponují do dříve neslýchaných výšin.
Ovšem s ostrým náčiním pro nadšence BMW klesne i o stupínek níž. Konkurencí pro takový Ford Focus ST či VW Golf GTI se stane BMW 128ti. Pohánět bude přední kola, ovšem skrze osmistupňovou samočinnou převodovku a mechanický samosvorný diferenciál Torsen.
Test BMW M135i: Praktičtější, efektivnější. Ale o výjimečnost přišel
Stejně jako u zmiňované vrcholné varianty bude pod kapotou dvoulitr, ovšem tentokrát naladěný na 195 kW (265 k). Stále ale jde o auto, které z nuly na sto km/h zrychlí za 6,1 sekundy.
Nezůstane to ale jen u výkonu, 128ti slibuje o 10mm snížený sportovní podvozek s posílenou brzdovou soustavou. Tužší uložení a stabilizátory dědí po výkonnější variantě s pohonem všech kol. Ten však nemá, proto ušetří 80 kilogramů.
Volkswagen představuje rychlý Golf třikrát jinak. GTI, GTD a GTE
Agresivnější nárazníky ve srovnání s běžnou verzí s M paketem ukazují první fotografie, na úplné odhalení si ještě počkáme. Na první jízdní dojmy jsme zvědaví, protože vůz tohoto typu ještě BMW nikdy nepostavilo.