Hlavní obsah

BMW chystá konkurenta pro Golf GTI, na cestě je model 128ti

Novinky, Milan Lažanský

Mnichovská automobilka zveřejnila snímky z finálního testování modelu 128ti. Zařadí se pod vrcholnou variantu M135i. S předním pohonem bude mít širokou konkurenci.

Foto: BMW

BMW 128ti ve formě předprodukčního prototypu

Článek

BMW už s první „jedničkovou” řadou s koncepcí pohonu s motorem napříč a pohonem primárně přední nápravy zaujala pozici v rámci „super hatchbacků”. Model M135i s pohonem všech kol a výkonem 225 kilowattů, 306 koní, konkuruje dalším hatchbackům, které výkony kompaktů šponují do dříve neslýchaných výšin.

Ovšem s ostrým náčiním pro nadšence BMW klesne i o stupínek níž. Konkurencí pro takový Ford Focus ST či VW Golf GTI se stane BMW 128ti. Pohánět bude přední kola, ovšem skrze osmistupňovou samočinnou převodovku a mechanický samosvorný diferenciál Torsen.

Test BMW M135i: Praktičtější, efektivnější. Ale o výjimečnost přišel

AutoMoto

Stejně jako u zmiňované vrcholné varianty bude pod kapotou dvoulitr, ovšem tentokrát naladěný na 195 kW (265 k). Stále ale jde o auto, které z nuly na sto km/h zrychlí za 6,1 sekundy.

Nezůstane to ale jen u výkonu, 128ti slibuje o 10mm snížený sportovní podvozek s posílenou brzdovou soustavou. Tužší uložení a stabilizátory dědí po výkonnější variantě s pohonem všech kol. Ten však nemá, proto ušetří 80 kilogramů.

Volkswagen představuje rychlý Golf třikrát jinak. GTI, GTD a GTE

Autosalon Ženeva

Agresivnější nárazníky ve srovnání s běžnou verzí s M paketem ukazují první fotografie, na úplné odhalení si ještě počkáme. Na první jízdní dojmy jsme zvědaví, protože vůz tohoto typu ještě BMW nikdy nepostavilo.

Související témata:

Související články

BMW chystá první M3 v rodinném balení

BMW na sociálních sítích ve středu 12. srpna oficiálně potvrdilo, že chystá první M3 Touring v historii. Krom prototypů a domácích přestaveb se nikdy ostrý...

Výběr článků

Načítám