Článek
Ořezání nabídky spalovacích motorů vyplývá z informací zveřejněných automobilkou v rámci finančních výsledků za rok 2019. Hovoří se v nich o plánu na ušetření více než 12 miliard eur (312,5 miliardy korun) do konce roku 2022.
Automobilka potvrdila, že ve snaze takových úspor dosáhnout bude „až 50 % tradičních pohonných ústrojí eliminováno počínaje rokem 2021 v rámci přechodu na tvoření rozšířených, inteligentních architektur vozidel”. Jinými slovy, až polovina současné nabídky spalovacích motorů prostě zmizí.
Test BMW M760Li: Téměř dokonalé, ale jen pro toho vpravo vzadu
Firma neuvedla, které konkrétně to budou, ale ze starších slov Klause Fröhlicha, technického ředitele BMW, můžeme soudit, že půjde přinejmenším o benzínový dvanáctiválec s označením 60i, dieselový šestiválec se čtyřmi turbodmychadly s označením 50d a dieselový tříválec s označením 14d a 16d.
Z dalších novinek můžeme zmínit snahy o „snížení komplexity”, což naznačuje možné ukončení nabídky modelů a variant, které se příliš neprodávají. Víme ale, že značka chce přidat do nabídky nové modely, a to v segmentech, kde je nejvyšší návratnost. To by mohlo naznačovat příchod vrcholného SUV X8, o kterém se už dlouho spekuluje.
Test BMW M550d xDrive: superdiesel, který umí 0-250 km/h za 35 sekund
Řada dalších modelů bude pravděpodobně elektrických; BMW v minulosti uvedlo, že chce do elektromobilů pořádně šlápnout od roku 2020. Šéf koncernu PSA Carlos Tavares se sice nedávno nechal slyšet, že elektrická auta se prodávají jen „zeleným závislákům”, ale tahle slova neobměkčí hrozbu drastických pokut za nadlimitní emise démonizovaného CO2.
A čím budou největší motory BMW nahrazeny, pokud skutečně během následujících tří, čtyř let zmizí z nabídky? Pravděpodobně nějakým plug-in hybridem. „Když vezmete šestiválec a silné plug-in-hybridní ústrojí, hned máte 680 koní a tolik newtonmetrů, že zničíte jakoukoliv převodovku,” vysvětlil v minulosti Fröhlich.