Článek
Díky partnerství s dánskou společností PLASTIX automobilka BMW vyvinula novou techniku zpracování, která umožňuje přeměnit starý námořní odpad na plastové granule.
Tento surový materiál pak může být přidán do nového plastu a tvarován do ozdobných kusů, které jsou dostatečně pevné, aby mohly být instalovány na interiér nebo exteriér vozidla.
BMW a Mini budou od příštího roku nabízet veganské interiéry
Koncept recyklace rybářských sítí a lan už možná znáte, protože byl částečně použit v jiných vozidlech, jako je BMW iX a X1, a také ve vozidlech jiných výrobců, třeba od Mercedesu. BMW ovšem v nových vozech plánuje použití takových materiálů rozšířit až na 30 procent ze všech plastových dílů.
Tento materiál, známý jako econyl, se nyní vyrábí nejen z námořního odpadu, ale i z materiálu ze starých podlahových krytin a zbytkového odpadu z výroby plastů.
V současnosti se však materiál většinou spřádá do vláken a tká se do automobilových koberců.
BMW X1 je tu v nové generaci i s elektrickou verzí
Nová strategie umožňuje, aby byl recyklovaný materiál poprvé použit v procesu vstřikování. Podle automobilky se díky tomu uhlíková stopa takových dílů sníží o přibližně 25 procent.
Znamená to také, že se shromažďuje více starých sítí a lan, což brání jejich odhození do moře.