Článek
Nová nabíječka, vzniklá ve spolupráci dvou velkých německých automobilek a firmy Siemens, mimo jiných, zatím existuje v jediném kuse. Stojí pochopitelně v Německu, u dálnice A8 u Jettingen-Scheppachu, zhruba v půlce cca 230 km dlouhé cesty mezi Mnichovem a Stuttgartem.
Nejvyšší výkon této nabíječky je 450 kW. Porsche uvedlo, že u jednoho ze svých prototypů dosáhlo nejvyššího možného nabíjecího výkonu přes 400 kW. Energii potřebnou na 100 km jízdy tak vůz na této nabíječce dostane za tři minuty.

Projekt FastCharge byl financován z vládního grantu a podílely se na něm kromě Porsche také firmy BMW a Siemens, mimo jiné.
BMW k představení prototypu nabíječky přivezlo model i3, vybavený 57kWh baterií. Tu se podařilo dobít z 10 na 80 % za 15 minut. Pro srovnání s dnes běžnými stojany - do 40kWh baterie v Nissanu Leaf, který jsme nedávno testovali, „nateklo” 53 % za půl hodiny u 50kW rychlonabíječky. [celá zpráva]
Nabíječka FastCharge bude k použití zdarma; její vývoj a zprovoznění byly financovány z vládního grantu ve výši 7,8 milionu eur (201,2 milionu korun). Sama rozpozná napětí systému vašeho elektromobilu a podle toho spustí nabíjení.

Zatím funguje jedna nabíjecí stanice se dvěma stojany.
Většina elektromobilů dnes pracuje s napětím 400 voltů, ovšem Porsche pro model Taycan vyvíjí osmisetvoltový systém. Hlavní důvody jsou dva - jednak rychlejší nabíjení, a k tomu existuje i projekt FastCharge. Možná podstatnější je fakt, že v takovém případě může Porsche použít kabely s výrazně menším průřezem, aniž by muselo snižovat proud, který jimi protéká. Protože jsou kabely měděné, znamená to velkou úsporu hmotnosti. [celá zpráva]