Článek
Nová nabíječka, vzniklá ve spolupráci dvou velkých německých automobilek a firmy Siemens, mimo jiných, zatím existuje v jediném kuse. Stojí pochopitelně v Německu, u dálnice A8 u Jettingen-Scheppachu, zhruba v půlce cca 230 km dlouhé cesty mezi Mnichovem a Stuttgartem.
Nejvyšší výkon této nabíječky je 450 kW. Porsche uvedlo, že u jednoho ze svých prototypů dosáhlo nejvyššího možného nabíjecího výkonu přes 400 kW. Energii potřebnou na 100 km jízdy tak vůz na této nabíječce dostane za tři minuty.
BMW k představení prototypu nabíječky přivezlo model i3, vybavený 57kWh baterií. Tu se podařilo dobít z 10 na 80 % za 15 minut. Pro srovnání s dnes běžnými stojany - do 40kWh baterie v Nissanu Leaf, který jsme nedávno testovali, „nateklo” 53 % za půl hodiny u 50kW rychlonabíječky. [celá zpráva]
Nabíječka FastCharge bude k použití zdarma; její vývoj a zprovoznění byly financovány z vládního grantu ve výši 7,8 milionu eur (201,2 milionu korun). Sama rozpozná napětí systému vašeho elektromobilu a podle toho spustí nabíjení.
Většina elektromobilů dnes pracuje s napětím 400 voltů, ovšem Porsche pro model Taycan vyvíjí osmisetvoltový systém. Hlavní důvody jsou dva - jednak rychlejší nabíjení, a k tomu existuje i projekt FastCharge. Možná podstatnější je fakt, že v takovém případě může Porsche použít kabely s výrazně menším průřezem, aniž by muselo snižovat proud, který jimi protéká. Protože jsou kabely měděné, znamená to velkou úsporu hmotnosti. [celá zpráva]