Článek
Kravské kůži ve výrobnách a dílnách BMW patrně brzy definitivně odzvoní hrana. BMW totiž vypracovalo studii, ze které vyšlo najevo, že tento materiál používaný v interiérech při zpracování produkuje velké množství emisí, což hodlá německá automobilka změnit jak v továrnách BMW, tak i u Mini.
BMW uvádí, že 80 procent všech emisí u kůže vzniká produkcí metanu, který do ovzduší vypouští pasoucí se krávy. Dalších 20 procent pak vzniká při čištění a zpracování materiálu. Aby se pak krávy mohly pást, často se také kácejí lesy a pralesy, což se firmě z Mnichova nelíbí.
Příběh BMW 507 Elvise Presleyho je zajímavý jako zpěvák sám

Řešení se podle BMW skrývá ve veganských materiálech, které v některých případech kůži napodobují, ale při jejich výrobě se vyprodukuje jen zlomek emisí, konkrétně o pětaosmdesát procent méně. Kvalitou by materiál měl být srovnatelný.
„Volanty vyrobenými z vysoce kvalitního veganského povrchového materiálu plníme přání našich zákazníků, kteří nechtějí dělat žádné kompromisy, pokud jde o funkčnost a vzhled,“ uvedl vedoucí vývoje pro interiéry v BMW Uwe Köhler. Právě on stojí za tím, že BMW kompletně odejde od kůže.
BMW zahájilo výrobu vodíkových palivových článků pro iX5

Automobilka uvádí, že od roku 2023 bude používat především veganské materiály, živočišné produkty ale zatím z interiérů zcela nevymizí. Stále zde bude přítomna třeba želatina používaná pro ochranné nátěry, lanolin v barvách nebo včelí vosk v barvách.
BMW ale garantuje, že takové materiály a látky budou činit v součtu jen jedno procento z celku.
Němci pak jdou v udržitelnosti ještě dál, když slibují, že interiérové doplňky nebudou jen veganské, ale i lépe recyklovatelné. Konkrétně hovoříme třeba o koberečcích, které jsou nově vyrobené jen z jednoho materiálu, díky čemuž se lépe rozkládají. Ročně tím BMW ušetří až 23 tisíc tun oxidu uhličitého a 1600 tun odpadu.