Článek
Základem pro vůz je současné moderní BMW Z4 M, jen o 24 cm delší. Pochází z něj motor (se stejným výkonem ale s upraveným výfukem pro lepší zvuk), podvozek a jiné komponenty. Karoserie je však na první pohled jiná. Na hliníkovém rámu jsou připevněny plastové díly vyztužené uhlíkovými vlákny ve tvaru slavného předchůdce. Aby byla zvýšena tuhost, byla připravena specialita pro nástup do vozu. Nenajdeme zde totiž klasické dveře. Pro nasednutí je totiž zapotřebí na plynových vzpěrách vyklopit celou střechu vzad a přeskočit vysoký boční profil.
Pak přijde ještě jeden akrobatický kousek - vměstnat se do minimalistického interiéru. Ten je sice velmi exkluzivní ale po vzoru modelu 328 nenabízí ani centimetr navíc v jakémkoli směru. Ale i zde najdeme opravdu efektní "vychytávky". Kupříkladu sedadla - ta jsou potažena pravou kůží. Ta je vyrobena z několika vrstev stlačených k sobě a není nijak upravována a barvena. Po nějaké době užívání pak získá efektní patinu.
Přístrojová deska z lisovaného milimetrového plechu je skládána do výsledného tvaru stejným stylem, jakým vznikají japonské origami z papíru. Místa styku dvou plechů jsou ořezána laserem, takže mezery vpodstatě neexistují.
Aerodynamika především
Design karoserie si vzal za vzor původní model, ale posunul jej mnohem dál. Přísně aerodynamický tvar je spojen s nejnovějšími technologiemi. Vstup vzduchu do motoru je rovnoměrně usměrňován na motor a brzdy. Ty jsou tak i přes očividně malé vstupní otvory velmi dobře chlazeny.
Přední velké kruhy jsou stejně jako u předchůdce světlomety. Nyní jsou však osazeny mnoha vysocevýkonnými diodami. Další světlomety jsou ovšem okryty v úzké škvíře pod přední kapotou.
Disky jsou plné, aby bylo docíleno co nejlepšího obtékání a zadní kola jsou tradičně zakryta karosérií. Velmi netradiční je však i nesymetrické ztvárnění zadní části. Červená linie procházející z levého horního rohu střechy k levému dolnímu konci nárazníku není nic jiného, než jedna velká sdružená zpětná svítilna. Navíc ještě přetíná zpětné okénko, kterému nyní vlastně levá část chybí.
Exot se vyrábět nebude
Novodobá Mille Miglia není vůz určený k sériové výrobě. Dokonce se ani neuvažuje o žádné malosériové produkci. Vůz je prostě jen ukázkou toho, co dokáží současní technici BMW, když se snaží do svých vizí zahrnout i slavnou historii značky.